UPC má problém, možná ho bude stát miliony

Praha - Český telekomunikační úřad v červnu zahájil správní řízení s největší kabelovou firmou UPC. Problém tkví v tom, že společnost neinformovala zákazníky o navýšení cen za pronájem modemů a set top boxů. Pokuta se může vyšplhat až na 10 milionů. Podle UPC jde jen o rozdělení dosud placené částky na více položek. Části uživatelů se ale cena zvýšila.

Na ČTÚ přišla řada stížnosti kvůli UPC

„ČTÚ registroval v dubnu a květnu řadu stížností a dotazů spotřebitelů na problematiku jednostranné změny smluvních podmínek, ke které došlo od 1. května u společnosti UPC ČR,“ uvedl mluvčí ČTÚ František Malina.


UPC oponuje, že změnu smluvních podmínek zveřejnila na svých internetových stránkách 28. března. „Zároveň byla změna smluvních podmínek s měsíčním předstihem oznámena všem dotčeným klientům písemně, poštou nebo elektronicky e-mailem, jehož přílohu tvořil dopis s oznámením změny,“ sdělila společnost UPC.

Služby se rozdělily, cena by měla zůstat stejná

Od května si firma účtuje za pronájem internetového modemu 49 korun, od července stejně zpoplatnila i zapůjčení set top boxu ke kabelové televizi. Pronájmy byly do té doby bezplatné a firma zákazníkům účtovala celkovou cenu, kterou měsíčně zaplatí. Nyní cenu rozdělila na cenu za služby a nájemné. Celkový součet by měl být ale stejný s výjimkou akčních nabídek, které se o pronájem prodraží. Nájemné zákazníci neplatí, pokud si modem nebo set top box koupí.

Český telekomunikační úřad
Zdroj: ČT24
Autor: ČT24

UPC podle Maliny neinformovala zákazníky o změně smluvních podmínek a také jim nesdělila možnost, že v případě zhoršení jejich postavení mohou požádat o odstoupení ze smlouvy bez sankc. UPC opět oponovala.

„Každý klient, který se po doručení prvního vyúčtování se změněnou cenou obrátil na klientské centrum UPC ve lhůtě pro reklamaci vyúčtování, byl opětovně seznámen se změnou účtování služeb a možností ukončit smlouvu bez sankce, pokud došlo v jeho konkrétním případě ke zhoršení,“ uvedla firma. Pokud se klient rozhodl smluvní vztah s UPC ukončit, tak mu prý firma vyúčtovala cenu služeb tak, že až do skončení smluvního vztahu využíval služby UPC za původní cenu.

Podobně si uživatelé stěžovali i na satelitní firmy Skylink a CSlink. Ty zavedly nový servisní poplatek 29 korun měsíčně i k neplaceným satelitním programům. I tento případ ČTÚ šetří.