Byznys kolem olympiády: sázky, zájezdy a nové televize

Praha – Do slavnostního zahájení Letních olympijských her v Londýně zbývá přesně týden. Příležitosti, která se opakuje jednou za čtyři roky, chtějí využít nejen sportovci, ale taky obchodníci. Byznys kolem olympiády už proto běží naplno. Připravené jsou sázkové kanceláře, zájezdy a lístky do dějiště her už jsou skoro vyprodané. A fanoušci, kteří zůstávají doma, chtějí přenosy alespoň sledovat na nové televizi.

Velké sportovní události jako fotbalové Euro nebo olympiáda představují radost nejen pro fanoušky, ale taky pro sázkové kanceláře. Zabodují Češi v tenisu nebo v plavání? I na to už jsou vypsané kurzy. Výkonný ředitel Asociace provozovatelů kurzových sázek Marek Herman uvedl, že v těchto dnech dochází ke zvýšení náběru sázek o deset až dvacet procent.

Největší sportovní událost přitom neláká do sázkových kanceláří jen zkušené sázkaře. „Letní olympiáda je pro nás příležitostí zejména v získání nových zákazníků, kteří by jindy do naší pobočky nezavítali, ale na zlato pro Barboru Špotákovou si vsadit přijdou,“ říká mluvčí společnosti Fortuna Petr Šrain.

Na tržby se těší i výrobci sportovního vybavení

Olympiáda by měla znovu přilákat lidi i k aktivnímu sportování. Doufají v to alespoň firmy, které vyrábějí sportovní oblečení a náčiní. Lépe se ale prodává skoro všechno, co je s olympijskou tematikou spojené. Podle odhadu Petra Topinky, výkonného ředitele agentury Mark BBDO, přinese olympiáda investice do marketingu ve výši až 100 milionů korun.

Češi mají ale chuť podívat se také přímo do dějiště olympiády. Toho využily cestovní kanceláře. Speciální balíčky začaly nabízet už vloni. „Podle našich odhadů odjedou s cestovními kancelářemi na letní olympijské hry asi tři tisíce klientů,“ sdělila Kateřina Petříčková, tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Česko si na olympiádu rezervovalo zhruba sedmadvacet tisíc vstupenek. A skoro všechny jsou pryč. Ve volném prodeji jich zbývají už jenom desítky.

Roste zájem o televize s velkou obrazovkou

Sportovní svátky využívají i prodejci elektroniky. Pár dní před začátkem letních olympijských her roste zájem o nové televize – zejména o ty s velkou obrazovkou. Celkem se v červnu podle organizace ASEKOL prodalo 80 tisíc televizorů. Loni ve stejném měsíci to bylo téměř o 30 tisíc méně. Například společnost Datart zaznamenala v minulém měsíci zhruba třetinový nárůst.

Vydáno pod