Byt vylepšený svíčkami a obrazy se prodává lépe

Praha - Český trh s nemovitostmi lapá po dechu. Nůžky mezi nabídkou a poptávkou se rozevírají. Developeři po období útlumu zase začali stavět, jen v Praze se letos objevilo 23 nových projektů. Kupců ale v posledních dvou měsících ubylo. Může za to začátek léta. Prodej bytů slibuje posílit takzvaný Home Staging.

Téměř sedm tisíc nových bytů v Praze hledá majitele. Třetina z nich patří mezi dlouhodobě neprodejné kousky. Cenu už prodejci srazili. Níž jít nechtějí. A zatím ani nemusí, developeři i soukromníci totiž začínají objevovat novou službu, která zatraktivní nemovitost před prodejem – takzvaný Home Staging. 

„Bytový design přináší klientovi domov do jeho interiéru, zatímco Home Staging domov odnáší, neutralizuje celkový dojem z nemovitosti,“ přibližuje Jana Rybínová ze společnosti Residence Visage. Čím víc připomíná byt hotelový pokoj, tím líp. Osobní fotografie nahrazují svíčky, barevné zdi dostanou méně výrazný vzhled. Dojem udělají i obrazy, jídelní servis nebo luxusní mýdla v koupelně. 

Filip Sajtl, Nové byty Dobříš:

„My jsme náš vzorový byt a několik dalších bytů vylepšili v květnu a od té doby se nám prodeje téměř zdvojnásobily.“


„Osvědčené triky jsou věnovat pozornost světlům, úpravě rozložení nábytku. A pak musí být nemovitost perfektně uklizená,“ připomíná Rybínová. Za úpravy může majitel zaplatit od jednotek po stovky tisíc. Podle zahraničních průzkumů se byt po zásahu profesionála prodá výrazně rychleji a kupující dokonce často přistoupí i na vyšší cenu. 

Ve Spojených státech funguje tato předprodejní úprava bytů už od 70. let. Český Home Staging sotva dorostl do batolete. Navíc jej zatím nabízí jen několik firem.