Reklama, která ví, co chcete

Nashville - Reklama, která ví, co zákazník skutečně chce, byla ještě před několika lety sci-fi. Dnes je díky inženýrům jedné firmy z Nashvillu realitou. Ti nyní testují službu Facedeals, která je schopna rozpoznat zákazníkovu tvář při vstupu do obchodu a okamžitě mu pošle speciální nabídku toho, co by mohl mít zájem koupit.

K užívání nové služby stačí být zaregistrovaný na Facebooku, mít zpřístupněny své fotografie a služba uživatele sama rozpozná. Podle jeho zálib potom nabídne zboží, které by se mu mohlo líbit. Odborníci se ale k celému projektu staví skepticky. „Myslím, že lidé si rychle uvědomí, jak příliš snadno jsou jejich osobní informace dostupné obchodům, které zrovna navštíví. Lidé především chtějí vědět, jak je s jejich osobními údaji nakládáno,“ říká IT odborník Marc Rotenberg. 

Facedeals vyžaduje povolení prostřednictvím facebookového účtu. Ten je ale logem a barvou aplikaci nápadně podobný. Obě firmy ale propojení popírají. Zákazníci novému projektu zatím moc nevěří, protože se bojí o soukromí. Podle generálního ředitele Tim McMullena se ale lidé sami rozhodují, zda aplikaci povolí, či nikoliv. Tato služba bude pro zákazníky užitečná a prospěšná. Kamera by mohla být v budoucnu umístěna v obchodech nebo restauracích, kde má zákazníkům pomoct líp se orientovat v nabídce.