Ve vedru se rádi zchladíme pivem - značně rostou prodeje

Praha - Vedra, která v posledních dnech sužují Česko, hrají do karet prodejcům piva a nealkoholických nápojů. Spotřeba roste jak v restauracích, tak v maloobchodech. Jen tento týden stouply prodeje o desítky procent. Úspěch mají především lehčí piva a jejich ovocné deriváty. Větší prodeje hlásí restaurace s venkovním posezením a ty, které jsou blízko koupališť.

Zájem o nealkoholické pivo vzrostl o 75 procent

  • „Prodej nealkoholických nápojů v prodejnách Billa v tomto týdnu vzrostl o 27 procent oproti předešlému týdnu,“ řekla mediální zástupkyně supermarketů Billa Andrea Sitárová. Prodej piva se zvýšil o desetinu. Vůbec nejvíc se ale podle Sitárové zvýšila poptávka po nealkoholickém pivu, u kterého prodeje vzrostly o 75 procent.
  • Obchody Makro registrují u nealkoholických nápojů nárůst prodejů o dvě procenta, u piva pak o skoro 13 procent.
  • V síti obchodů Interspar stoupl prodej piva v posledních horkých dnech o 10 procent oproti běžnému letnímu období. Během tropických dnů roste prodej zejména „lehčích“ piv. Letní teploty lákají i na venkovní posezení, a proto se zvyšuje i prodej sudového piva, zejména u restaurací s letní zahrádkou.
Extrémní teploty
Extrémní teploty

Přednost mají „koupáky“, hospody moc netáhnou

Největší nárůsty prodejů mají nyní restaurace v rekreačních oblastech, u vodních nádrží a koupališť. Naopak tradiční hospody ve městech ne vždy z těchto veder profitují, protože lidé velkou část dne tráví u vody.

„V tropických dnech prodej piva v naší restauraci výrazně klesá. Tak tomu bylo i ve vedrech právě uplynulých dní. Nabízíme ležáky a silné speciály, kterých se lidé v horku spíš bojí,“ tvrdí Aleš Dočkal z pražské restaurace Pivovarský klub.


Právě venkovní zahrádky výrazně zvyšují restauracím prodej nápojů. Průzkum portálu Lunchtime.cz mezi 120 restauračními zařízeními ukázal, že třem čtvrtinám podniků vzrostly díky letním zahrádkám tržby o minimálně deset procent a téměř polovina podniků eviduje nárůst tržeb o více než dvacet procent. Podle jednatele řetězce restaurací Švejk Radovana Sochora se v horkých dnech zvýšila návštěvnost jejich restaurací v turistických lokalitách až o 30 procent.

Vedro raději silně a krátce

Vedra ale zvyšují prodeje piva pouze nárazově. „Pokud trvají příliš vysoké teploty více dní, působí již na prodej piva v gastronomii prohibitivně z důvodu obavy spotřebitelů ze zatížení alkoholem. Příliš horké počasí tedy není pro prodej piva zcela optimální. Nicméně stále je výrazně lepší než počasí velmi chladné a deštivé,“ vysvětlil mluvčí Budvaru Petr Samec.