Tesco otevřelo první virtuální prodejnu potravin v Británii

Londýn - Tesco představilo na letišti Gatwick v Londýně svou první virtuální prodejnu potravin ve Velké Británii. Turisté si mohou pomocí chytrého telefonu vybrat zboží a nemusejí ztrácet čas v obchodech. Objednávka na ně po návratu z dovolené už bude čekat doma. Řetězec očekává, že do čtyř let budou smartphony tvořit devadesát procent všech prodáváných telefonů a přizpůsobuje trendu své obchodní strategie. Podle odborníků se letos tržby v oblasti objednávek mobilem oproti loňskému roku zvýší o polovinu.

Na obrazovce si vyberete výrobek a chytrým telefonem sejmete čárový kód. Když se ozve pípnutí, produkt se přidá do košíku a čeká na zaplacení. Na virtuálních policích je vystaveno osmdesát výrobků, lidi si ale mohou najít i jiné zboží z celé nabídky obchodu.

Tesco se snaží v Evropě spustit novou éru on-line obchodování. Cílovou skupinou jsou lidi, kteří chtějí ušetřit čas strávený nakupováním. Virtuální obchody se prosazují díky tomu, že chytré telefony jsou stále rozšířenější. „Asi čtvrtina našich on-line objednávek potravin jde přes smartphony, které v Británii vlastní každý druhý. Do čtyř let by měly chytré telefony tvořit devadesát procent mobilního trhu, takže musíme tenhle trend sledovat,“ potvrzuje Treeva Fenwick, Tesco.

Podle Centra pro výzkum maloobchodu Britové v roce 2012 objednají přes internet v mobilu zboží za 4,5 miliardy liber, což je o polovinu víc než loni. Virtuální obchody jsou ale v Evropě zatím v plenkách. V Česku nefunguje ani jeden. Světovým lídrem je Jižní Korea, kde si lidi mohou běžně nakoupit na zastávkách nebo nádražích.