Podle učitelů by finanční vzdělávání dětí mělo být na ZŠ povinné

Praha - Devět z deseti učitelů je pro povinnou výuku finanční gramotnosti na základních školách. Ukázal to průzkum mezi téměř sedmi sty učiteli zapojenými do projektu Rozumíme penězům, který připravila GE Money Bank s občanským sdružením Aisis. 

Na sedmapadesát procent učitelů se domnívá, že k větší kvalitě výuky žáků by více přispěl vlastní školní vzdělávací program, ve kterém jsou osnovy zpracované učiteli podle podmínek každé školy. Zbylých 43 procent by bylo spíše pro jednotné osnovy závazné pro všechny školy.   

Projekt Rozumíme penězům se nyní uskutečňuje ve více než osmi desítkách základních škol. Jeho cílem je zvýšení finanční gramotnosti školáků. Děti si v kurzu mají osvojit základní principy hospodaření s penězi. Učí se praktické věci – co kolik stojí, jaké jsou výdaje na elektřinu nebo jak udržet rodinný rozpočet vyrovnaný. 

Učitelé se snaží dětem také ukázat některá zásadní životní rozhodnutí jako zařizování nového bydlení a s ním spojená rizika. V neposlední řadě se je snaží naučit orientovat ve finančních produktech, které nabízejí bankovní i nebankovní subjekty. Cílovou skupinou jsou žáci ve věku 11 až 15 let a jejich učitelé. Dosud prošlo projektem přes jedenáct tisíc žáků a finančními experty z banky bylo proškoleno téměř dva tisíce učitelů.