Slevové portály jsou stále v kurzu

Praha - Až tři miliardy korun letos utratí Češi za služby a zboží na slevových serverech. Je to téměř dvakrát víc než loni. Trh slevových portálů ale v poslední době prochází výraznou proměnou - zůstanou na něm jen ti nejsilnější. Z českého internetu za poslední dva roky zmizelo asi 200 nabízejících. Ti, co vydrželi, původně prodejci služeb, si teď chtějí ukrojit taky kousek z internetového prodeje zboží.

Zůstat jenom u služeb je pro ně málo. Slevové portály se vrhají i na zboží a ani internetový prodej jim nestačí. „Některé slevové servery už mají fyzické sklady a fyzické zásoby a jsou schopny odbavit zboží do jednoho, dvou pracovních dnů,“ říká Tomáš Čupr, zakladatel serveru Slevomat.

Zboží chce zákazník vidět na vlastní oči

„Český člověk se chce podívat, osahat si věci, podívat se, jestli je košile z kvalitního materiálu, proto jsme se rozhodli jim zařídit prodejnu,“ tvrdí tomáš Bátrla, spoluzakladatel Vykupto.

Stále je taky dost lidí, kteří nevěří platbám přes internet a raději si na pobočku dojdou osobně. Do kamenných poboček chodí lidé kupovat i slevové poukázky, dostanou je okamžitě a dokonce i v dárkovém balení.

Servery se snaží o větší důvěryhodnost

Zdánlivě anonymní servery se tak snaží vzbudit větší důvěryhodnost. A to se jim daří - lidí v obchodech přibývá. „V tuto chvíli je průměrná denní návštěvnost kolem 200 lidí,“ podotýká Tomáš Carba ze Zapaktel.cz, který chce mít v říjnu po celém Česku 365 poboček. S dalšími obchody počítá i Slevomat.

Zatímco v roce 2008 Češi utratili přes 22 miliard korun, vloni už to bylo o 15 miliard víc. Nejvíc lidí na internetu nakupuje elektroniku (40 procent) a oblečení (36 procent). Kolem 20 procent nakupuje on-line CD, mp3 nebo DVD.

Prodejci jdou na internet, chtějí více prodávat

Internetové obchody jsou stále oblíbené. Zkušenost s nákupy přes internet má skoro 6 milionů lidí. Jen šest procent lidí nikdy přes e-shop nic nekoupilo. „Tradiční prodejci vycítili, že zákazníci potřebují více voleb a proto i oni šli na internet a nastartovali svůj internetový prodej,“ tvrdí Matouš Michněvič z PwC.