Škodovka chce v roce 2013 uvést až sedm nových modelů

Paříž - Škoda Auto uvede příští rok až sedm nových modelů, což je nejvíce v dosavadní historii značky. Většinou půjde o modernizované verze současných vozů nebo nové karosářské varianty. V Česku už automobilka začala přijímat objednávky na nový model Rapid. Po zahájení autosalonu v Paříži to uvedl šéf české sekce Škodovky Petr Pečenka. Cena bude začínat na 289 900 korunách a nejluxusnější verze se vejde pod půl milionu. Prodej pak začne 20. října. Kvůli výrobě rapidu a nové generace octavie automobilka rozšiřuje kapacitu linky v Mladé Boleslavi.

Za nejnižší cenu bude k dispozici vůz s benzinovým motorem 1,2 MPI o výkonu 55 kW s výbavou Active. Nejdražší bude turbodiesel 1,6 s výkonem 77 kW, za který v nejvyšší výbavě Elegance zájemce zaplatí 444 900 korun. Cena větší octavie v současnosti začíná na 334 900 korun s motorizací 1,2 TSI. Nejníže se cena octavie v rámci akční nabídky pohybovala kolem čtvrt milionu korun.

Koupit rapid do konce roku se vyplatí

Do konce roku budou prodejci Škody v ČR nabízet k vozům Rapid bezplatně příplatkovou výbavu Paket Plus a další vybavení, například klimatizaci, tónovaná skla, litá kola nebo rádio. Zahájení prodeje doprovodí nejrozsáhlejší testovací jízdy v historii značky. Kompaktní sedan doplňuje aktuální paletu značky mezi modely Fabia a Octavia. „Rapid je novou třídou značky Škoda a v každém ohledu nastavuje nová měřítka v segmentu kompaktních limuzín,“ uvedl Pečenka.

Výbava Škody Rapid:

Rapid má délku 4,48 m, šířku 1,71 m a výšku 1,46 m. Zavazadlový prostor má základní objem 550 litrů. Během příštího roku by měla přibýt další karosářská verze. Při navrhování vozu vsadili vývojáři automobilky na levná promyšlená řešení, jako je škrabka na led, ukrytá ve víčku palivové nádrže. Na přání Škoda poprvé nabízí také oboustranný koberec do zavazadlového prostoru. Pod sedadlem řidiče se navíc nachází držák reflexní vesty, v bočních dveřích pak nádobka na odpadky.


Rapid bude sjíždět z linky v Mladé Boleslavi jako třetí model vedle modelových řad Fabia a Octavia. Pro výrobu modelu Rapid a nové generace řady Octavia automobilka v současné době modernizuje a rozšiřuje výrobní provozy ve svém hlavním závodě. Výrobní kapacita této linky v Mladé Boleslavi postupně vzroste z 800 až na 1 200 vozů denně.

Podle informací České televize se další karosářská verze rapidu bude podobat loňskému konceptu z autosalonu v Ženevě. „Modelu velmi věřím, příští rok na trh uvedeme druhou variantu,“ konstatoval předseda představenstva Winfried Vahland.

Škoda Auto uvede v roce 2013 až 7 nových modelů:

Na začátku roku Škoda představí třetí generaci stěžejního modelu Octavia, a to ve verzích sedan i kombi. Vůz, který si odbude výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě, bude založen na koncernové platformě MQB, kterou používá například nový VW Golf, Audi A3 a Seat Leon. Ještě pro rok 2013 počítá i s odvozenými variantami RS a Scout.
   
V příštím roce automobilka představí novou karosářskou variantu kompaktního vozu Rapid, který v současnosti představuje v Paříži. Podle Vahlanda půjde o verzi s pracovním označením spaceback se čtyřmi dveřmi a velkým zavazadlovým prostorem v zadní části. Nebude to ale kombi ani velkoprostorové MPV. „Půjde o sportovně laděný automobil s větším zavazadlovým prostorem než klasický hatchback. Co se týká vzhledu toho automobilu, tak to bude pro Škodu něco nového,“ popsal Vahland.
   
Škoda pro rok 2013 plánuje i modernizaci modelů Yeti a Superb, tak aby zapadaly do nové designové linie značky, kterou naznačil Rapid a ponese ji i nová Octavia. Kompletně v tomto duchu hodlá nynější modelovou paletu obměnit do roku 2015.
   
Teprve v roce 2015 by mohl přijít nový model v podobě velkého terénního SUV, po kterém je podle Vahlanda velká poptávka v Asii, Rusku, ale i na evropském trhu.


Do roku 2018 chce vyrábět nejméně 1,5 milionu aut ročně

Škoda, která loni vyrobila 875 tisíc aut, čeká růst i v letošním roce. Do srpna vyrobila 633 tisíc aut a rostla o 8,5 procenta. Růst za celý letošní rok bude kvůli slabšímu druhému pololetí nižší. „Očekáváme, že budeme růst i v září, stejně jako ve zbytku letošního roku. Musíme si ale uvědomit, že druhé pololetí pro nás bude obtížnější než to první. Zaznamenáváme, že dluhová krize, která se projevila v jižní Evropě, se přesouvá přes Alpy do dalších zemí na sever a nelze očekávat, že by to značku Škoda nepostihlo,“ uvedl Vahland.
   
Růst prodejů firma díky novým modelům a dobré pozici na trzích mimo Evropu předpokládá i v příštím roce. Na rozdíl od jiných značek nebude Škoda v příštím roce snižovat investiční výdaje. Ty se v posledních dvou letech pohybují kolem 13 miliard korun ročně. Nedávno například zahájila výstavbu nového vývojového centra motorů v Mladé Boleslavi.