Luxusní značky sází na čínské zákazníky

Peking - Slavné módní značky se stále častěji orientují na východ. V době, kdy prodeje v Evropě slábnou, vidí šanci především u bohatých Číňanů.

Přestože právě probíhá pařížský týden módy, hlavní roli hraje tentokrát Čína. Módní trh v zemi totiž rok od roku roste. V příštím desetiletí by se měl až ztrojnásobit a dosáhnout obratu až 200 miliard dolarů. Světoznámé oděvní značky tu proto vidí svou příležitost. 

Rostoucí bohatá třída udělala z Číny zlatý důl. Podle nejnovější zprávy výzkumného institutu Hurun je už v zemi přes milion milionářů. Ale prodejci přesto varují, úspěch firmě ještě nezaručuje rychlý zisk. Provozní náklady totiž v Číně prudce rostou. A módní odborníci upozorňují i na to, že se mění chutě tamního trhu - jen evropský původ zboží už lidem nestačí.  

Jojo Jao, módní redaktorka časopisu Vogue

"Myslím, že na samém začátku lidé častěji prohlašovali 'Mám na sobě Diora, mám na sobě to a to oblečení.' Teď je to ale složitější." 


Světové značky se ale neomezují jen na Čínu. Své uplatnění hledají i na sousedních trzích. „Máme také butiky v Japonsku a velmi dobrou spolupráci jsme navázali i v Hongkongu. Tam nám pomáhá s rozvojem společnost Joyce,“ říká prezident firmy Clarins a Thierry Mugler Joel Palix. 

Místní ženy mění podle módních expertů své zvyky. Teď častěji hledají netradiční značky, ale s mnoha styly.

  • Luxusní móda v Číně
    Luxusní móda v Číně autor: Feng Li, zdroj: ISIFA/EPA
  • Luxusní móda v Číně
    Luxusní móda v Číně autor: Feng Li, zdroj: ISIFA/EPA