Mediaservis vypověděl služby, doručování tisku zachraňuje Česká pošta

Praha – Noviny a časopisy pozdě, nebo vůbec – taková je v některých částech republiky „kvalita“ doručování tisku. Společnost Mediaservis, která distribuci zajišťovala, totiž od října nečekaně přestala. Vydavatelé se proto narychlo snaží domluvit s Českou poštou, která se díky tomu znovu stává v předplatném hlavním hráčem – na rozvoz tisku měla monopol zhruba dvě stě let, počátkem devadesátých let o něj ale přišla.

Adres, na které pošta roznáší noviny a časopisy, je zhruba půl milionu. Vše přitom musí být doručeno do půl osmé ráno, což poště způsobuje komplikace – například jen štos novin určený pro Prahu 1 vzrostl dvojnásobně. „Konkurence ze dne na den vypověděla smlouvy, roznášíme dnes celou republiku. Chvilku bude trvat, než se s tím vypořádáme,“ uvedl mluvčí pošty Ivo Mravinac.

Ještě větší problémy způsobil Mediaservis mimo metropoli – například na Vysočině, kde někteří předplatitelé nedostali svůj výtisk Jihlavských listů ani v poledne. Šest tisíc lidí bude muset na úterní vydání pravděpodobně počkat až do středy. „Dozvěděli jsme se to před týdnem telefonicky. Prostě řekli, že Mediaservis končí,“ říká Eva Krpálková, ředitelka vydavatelství, které se také obrátilo na Českou poštu a proti Mediaservisu zvažuje právní kroky.

Společnost Mediaservis se ale brání, že došlo pouze k nedorozumění – firma chce dál pokračovat v poskytování svých služeb a uhradit škody – konkrétně část předplatného za nedoručené noviny a časopisy, jak sdělil mediální zástupce firmy Michal Donath.

Mediaservis je největším tuzemským alternativním poskytovatelem poštovních služeb. Většinovým vlastníkem firmy se zhruba před měsícem stala odkoupením 90procentnío podílu společnost RMS Mezzanine prostřednictvím své dceřiné společnosti Vesonemer. Majoritní podíl získala od Distribučního Holdingu a F-LOG Media Holding GmbH. Transakci nyní prošetřuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.