Válka se nekoná. Leo Express nasadí ceny podobné konkurenci

Praha – Leo Express bude stejně drahý jako konkurence. Průměrná cena jízdenky Praha–Ostrava má vyjít na 290 korun, přičemž první vlak by měl na trať vyjet nejdříve 7. listopadu. Majitel společnosti Leoš Novotný nicméně upozornil, že cena jízdného nebude fixní, ale bude se lišit podle odjezdového času vlaků a předstihu, s jakým si cestující jízdní doklad koupí. Nejlevnější jízdenky v ekonomické třídě by měly být k dostání od 137 korun.

„Ti, co mají možnost jet v jiný čas, než je čas špičkový, budou moci jezdit levněji,“ uvedl Novotný. Cena jízdenek se tak podle něj bude odvíjet od poptávky cestujících. Ti co přijdou dříve, budou moci vybírat z lacinějších nabídek.

Společnost se při vytváření rezervačního systému inspirovala v letectví, obdobně podle Novotného fungují rezervace u německé Lufthansy.

České dráhyJaké jsou ceny konkurenčních dopravců?

Konkurenční České dráhy i RegioJet jezdí na stejné trase za 295 korun u obyčejného jízdného. Obě společnosti ale nabízí slevy za včasný nákup.

Nejlevnější jízdenka u národního dopravce koupená přes internet s několikadenním předstihem vyjde na 230 korun a pro držitele věrnostní karty na 220 korun.

Obdobně RegioJet patřící majiteli Student Agency Radimu RegioJetJančurovi nabízí prostřednictvím kreditové jízdenky omezený počet sedadel za 210 korun.


Jízdenky si od dneška mohou lidé koupit prostřednictvím internetových stránek dopravce a zaplatit ji běžnou platební kartou nebo předplaceným kreditem. Alternativou je klasický nákup jízdenky na prodejních místech, kde je bude možné zaplatit rovněž hotově.

Leo Express hodlá na trať Praha – Ostrava – Bohumín vyjet nejdříve 7. listopadu. Zatím ale čeká na schválení zkušebního provozu s cestujícími Drážním úřadem. Firma kromě provozu na trati mezi Prahou a Ostravou chystá vstup i na další dálkové tratě v Česku, zejména na trasu z Prahy do Českých Budějovic nebo na trať mezi Prahou a Chebem.

Podle Novotného lidé v Česku využívají vlaky velmi málo. Průměrný Čech vlakem ročně ujede 600 kilometrů, zatímco obyvatelé sousedního Rakouska zdolají každý rok po kolejích zhruba dvojnásobek. Šéf nového železničního dopravce nicméně doufá, že postupným zvyšováním úrovně železniční dopravy se do budoucna podaří dosáhnout těchto hodnot i v tuzemsku.