Slevové portály jsou pro hoteliéry drahý marketing

Praha - Slevové servery pronikají stále víc i do sféry cestovního ruchu. V roce 2012 navíc svůj vliv ještě posilují. Marketingový nástroj se ale firmám často vymyká z rukou. Podle prezidenta Asociace hotelů a restaurací (AHR ČR) Václava Stárka si totiž tento nástroj pletou s určitým kanálem nebo nástrojem na prodej služeb.

Podle Stárka se hotely do těchto slevových akcí zapojují proto, aby získaly co nejvíce zákazníků. Faktem je, že slevové portály sice fungují jako marketingový nástroj pro uvedení nějakého nového zboží nebo služby, nicméně Stárek staví do popředí to, že to s sebou nese hodně vysoké distribuční náklady. „Z našeho pohledu je to hodně drahý marketing,“ konstatuje Stárek.

Václav Stárek, prezident AHR ČR

„Bohužel mnoho podnikatelů v hotelnictví si tento nástroj plete s určitým kanálem nebo nástrojem na prodej služeb a někteří do toho masově vstupují se svými službami.“


Václav Stárek
Zdroj: isifa/Lidové noviny
Autor: Ondřej Němec

Zakladatel a spolumajitel slevového portálu Slevomat Tomáš Čupr to tak jednoznačně nevidí. Je pravdou, že portálů vznikla celá řádka, ale dochází k velké generalizaci slevového portálu jako nástroje. „Jako máte dobrý a špatný hotel, tak máte i dobrý a špatný slevový portál,“ konstatuje Čupr. Dobrý slevový portál, včetně Slevomatu, totiž vyhodnocuje, zda se hotel hodí do slevové akce. „Za tři roky, kdy tady slevový trh existuje, se neustále kontinuálně zvyšuje zájem hotelů a zvyšuje se i zájem koncových zákazníků. Kdyby to nefungovalo, tak to nedělají ani hoteliéři, ani zákazníci,“ říká majitel slevového protálu Zapaktel.cz Tomáš Carba.

Tomáš Čupr, zakladatel a spolumajitel Slevomatu

„Vyhodnocujeme, zda daný podnik na akci může vydělat, nebo je to pro něj sebezničující. My bychom na trhu nemohli fungovat, kdybychom měli za sebou řadu zbankrotovaných firem.“


Spolupráce s hotely je podle Čupry velmi specifická. „My se snažíme nabízet slevy mimo sezonu, kdy je pravděpodobné, že hotel bude prázdný. A tudíž náš benefit a přidaná hodnota je mnohem větší,“ popisuje zakladatel Slevomatu. Naše marže je někde mezi 20 až 25 procenty, ale co se týče cestovního ruchu, tak tam jsme výrazně pod dvaceti procenty. 

Video Reportáž Michaely Polákové
video

Reportáž Michaely Polákové