V Česku nastane Den dopravy zdarma, zapojí se stovky e-shopů

Praha – V Česku možná začíná nová tradice, která potěší spotřebitele. Řada českých e-shopů totiž 27. listopadu promine zákazníkům poplatky za dopravu. Inspirací pro Den dopravy zdarma je Free Shipping Day, který vznikl ve Spojených státech a letos se uskuteční už popáté. Obchodníci chtějí touto akcí podpořit před Vánocemi prodeje. Podle údajů serveru Heureka.cz ušetří zákazníci na dopravě celkem 1,5 milionu korun.

Zdroj: Isifa/Rex Features Autor: Solent News

Akce se zúčastní přes 480 internetových obchodů, mimo jiné Kasa.cz, Parfums.cz, Hodinky.cz nebo T. S. Bohemia. Ke Dni dopravy zdarma se mohou zapojit e-shopy s certifikátem Heureky Ověřeno zákazníky.

Češi v předvánočním období v e-shopech denně utratí okolo 300 milionů korun. Obchodníci doufají, že právě tato akce tržby ještě zvýší.

„Den dopravy zdarma je příležitost, jak přesvědčit k okamžitému nákupu ještě nerozhodnuté uživatele, kteří stále přemýšlí nad vánočními dárky, a zároveň i skvělá možnost, jak k nákupu přesvědčit ty zákazníky, kteří by jinak nakupovali v kamenných obchodech, a ukázat jim tak výhody on-line nakupování,“ uvedl Kamil Demuth z internetového srovnávače cen Heureka.cz.

Informace ke Dni dopravy zdarma:

Akce probíhá od 27.listopadu (12:00) do 28.listopadu (12:00).

U každého nákupu v hodnotě minimálně 300 korun doprava zdarma.

Akce se účastní pouze obchody s certifikátem Ověřeno zákazníky.


Demuth odhaduje, že při premiérovém ročníku se počet objednávek zvýší o desítky procent. V průměru lidé ušetří na jedné objednávce dopravou zdarma přes 100 korun. V e-shopech zapojených do této akce se v tomto období denně uskuteční 16 500 objednávek, při kterých zákazníci na dopravném utratí 1,5 milionu korun denně.

Lidé nejčastěji dárky nakupují u velkých ověřených prodejců, s nimiž mají zkušenost z předchozích let. V poslední době se ale nebojí ani menších specializovaných obchodů a hitem posledních let jsou i slevové portály.

Free Shipping Day

Autorem myšlenky, která vedla v USA k zavedení tradice Dnu dopravy zdarma, je Luke Knowles, který spolu s manželkou stál za vytvořením stránek FreeShipping.org v roce 2007. Přihlížel přitom k trendu, že lidé čím dál častěji volí raději nakupování na internetu, aby se vyhnuli tlačenicím v obchodech, a to zvlášť před Vánocemi.

V roce 2011 už znamenal Den dopravy zdarma více než 1 miliardu dolarů v on-line prodeji a stal se pátkem, kdy maloobchodníci on-line vydělali nejvíc v historii. Každý rok se počet registrovaných obchodů téměř zdvojnásobil. Loni už se registrovalo přes 2 600 obchodů. Tradice se rozšířila i do sousední Kanady.