Lufthansa převádí menší spoje pod nízkonákladový Germanwings

Frankfurt – Letecká společnost Lufthansa dnes oficiálně převedla další část svého provozu do nízkonákladové odnože Germanwings. Změna se týká většiny evropských letů, které nesměřují do Franfurtu či Mnichova, dvou základen německého dopravce pro dálkové lety. Změny se tak dotknou i spojů do Prahy – konkrétně linka z Düsseldorfu bude nově pod značkou Germanwings. Lufthansa sáhla po převodu spojů kvůli finančním úsporám.

Zdroj: ISIFA/Getty Images Autor: Sean Gallup

Přední evropské aerolinie se potýkají se stejným problémem. Kontinentální lety ze středně velkých a menších měst jsou dlouhodobě prodělečné. Na dálkové linky s vysokým nákladem tak v současnosti musí spoléhat Air France, holandská KLM i zmiňovaná Lufthansa.   

„Ty velké společnosti dlouho podceňovaly nízkonákladové dopravce. Nevnímaly je jako konkurenci, ale pouze jako další segment, který získává cestující z jiných druhů dopravy. Lowcostové společnosti se ale poměrně rychle etablovaly a zaujímají velkou část trhu,“ zmiňuje letecký publicista Tomáš Hampl.

Tomáš Hampl, Airways.cz:

„Každopádně velké evropské aerolinie musí na situaci na evropském trhu nějak reagovat. Pokud si chtějí udržet postavení v sekundárních městech, musí převzít něco z nízkonákladového konceptu, aby konkurovaly lowcostům jejich vlastními zbraněmi.“


Nízkonákladová společnost Germanwings
Nízkonákladová společnost Germanwings

Nový servis by měl v prvním roce svého působení přepravit 18 milionů cestujících. Lufthansa přepravuje kolem 106 milionů lidí ročně. Lufthansa si od restrukturalizace linek slibuje posílení ziskovosti a zlepšení pozice v konkurenčním boji s nízkonákladovými přepravci. Rozhodnutí o názvu nového servisu přijme společnost v následujících měsících.

Podobně na sílící konkurenci levných přepravců reagují i další tradiční evropské aerolinie. Francouzská Air France chce v rámci restrukturalizace evropských linek rozvíjet nízkonákladovou divizi Transavia.

Lufthansa v rámci úsporného programu plánuje v osobní přepravě ušetřit více než miliardu eur ročně. Před dvěma týdny se vedení firmy dohodlo s odborovým svazem palubního personálu na smírčím jednání, které přerušilo vlnu stávek letušek a stevardů za lepší mzdy a pracovní podmínky.