Slavné internetové domény představují stále dobrý byznys

Praha - Čerstvý prodej domén odkazujících na pražské letiště Václava Havla dokazuje, že „slavné“ internetové domény představují stále lepší byznys. Původně je nabízela aukční síň Bussmark za odhadní cenu dvacet milionů korun, nakonec ale dražbu zrušila s tím, že se našel přímý zájemce.

Nový majitel domény není oficiálně znám. V médiích se ale spekuluje o benešovském podnikateli Robertu Srdínkovi. Údajná cena dvacet milionů je ale podle IT analytika a publicisty Petra Koubského nadsazená. „Všechny informace jsou neověřené a nevěřím, že by cena domén byla dvacet milionů korun. Spíš si myslím, že si aukční síň dělá trošku reklamu,“ konstatoval ve Studiu 6 Koubský.

Podle Koubského byla cena pravděpodobně několik set tisíc korun. V kombinaci s tím, že letiště o doménu nemělo zájem, protože má již zaběhlou stránku, si tak publicista prý neumí ani v nejbujnější fantazii představit, že by to někomu za tyto peníze stálo. Fakt, že je obchod s doménami dobrý byznys, ale nevyvrací.

Petr Koubský, IT analytik a publicista

„Dobrý byznys to stále je, ale provozuje se jinak. Podstatou dnešního obchodu s doménami je zpravidla to, že spekulant vlastní velké množství domén, a ne jen jednu. Patří mezi ně slavná jména nebo například překlepové domény.“ 

Doména jako vydírací strategie

V doménové praxi bývalo běžné, že majitel domény mohl vydírat někoho, kdo figuroval ve jménu domény. Člověk tak koupil doménu, umístil na ni pochybný obsah, a pak tlačil figurující osobu v doméně ke koupi. V Česku byla takto vydírána manželka exprezidenta Václava Havla Dagmar. Takovéto praxe ale dnes už téměř nefungují, neboť jsou zde platné právní předpisy, na základě kterých mohou být domény registrované v Česku velmi rychle zablokovány.

Rozhovor s IT analytikem a publicistou Petrem Koubským (zdroj: ČT24)