Válku o zlaté medvědy vyhrál výrobce „gumídků“ Haribo

Berlín - Výrobce gumových medvídků Haribo si v Německu zajistil „sladké“ právní vítězství nad soupeřem v podobě švýcarské čokoládovny Lindt. Ta v zemi nemůže dál prodávat své čokoládové medvědy zabalené do zlatého obalu. Informoval o tom server telegraph.co.uk. Podle Hariba se totiž „lindtovští medvídci“ nápadně podobají jeho ochranné známce „Zlatý medvěd“, což může lidi zmást. Haribo chce po Lindtu náhradu škody.

Krajský soud v Kolíně nad Rýnem zakázal další prodej čokoládových medvědů Lindt zabalených ve zlaté fólii poté, co Haribo prohlásilo, že nakupující tyto výrobky mohou zmást, lze si je totiž snadno splést s medvědem s jejich ovocnými želatinovými bonbóny.

Soud prohlásil, že i když se produkt Lindt oficiálně nazývá „Medvídek Lindt,“ spotřebitelé si přesto kvůli podobě balení vzpomenou na zlaté medvědy patřící Haribu. To vyrábí barevné gumové medvědy od roku 1967 a globální ochrannou známku pro použití výrazu „Zlatý medvěd“ obdržel v roce 1975.

Oba medvědi se nápadně podobají i červenou stužkou kolem krku

Zlatý medvěd Haribo je zobrazován s červenou stužkou kolem krku, zatímco čokoládoví medvědi Lindt mají červenou stužku jako součást obalu.

Lindt začal prodávat čokoládové medvědy loni v listopadu pod označením „Medvídek“. Tvrdil, že existuje více rozdílů, které zabrání záměně s výrobky Hariba. Lindt rovněž poukázal na skutečnost, že obal vypadá jako jeho zlatý zajíček, jehož prodává v období Velikonoc. Podle firmy navíc Němci natolik dobře znají gumídky, že k záměně nebude moci dojít.

Obě společnosti patří mezi výrobci cukrovinek k největším na světě. Podle odhadů dosáhl loni Haribo ročního obratu 1,8 miliard eur a tím se zařadil na sedmou příčku. Švýcarský Lindt jej následuje na osmé pozici žebříčku, napsal server iHNED.cz.