Některé slevové servery klamou zákazníky

Praha - Každý den se na slevových portálech utratí 8 milionů korun. Ne vždy ale služby odpovídají nabídce. Dochází i k tomu, že se akce neuskuteční. Konkrétní zkušenost mají někteří zákazníci třeba s portálem Nebeslev.cz. O něm už ví i Česká obchodní inspekce (ČOI), na „černé listině“ ji má i Asociace hromadných nákupů.

Slevová akce v pražské restauraci v Riegrových sadech na porci kuřecích křídel se pro zákazníky proměnila v nepříjemné dohadování se slevovým portálem Nebeslev.cz. I po vypršení lhůty totiž restaurace neměla na svém účtu žádné peníze, které zákazníci za vouchery portálu zaplatili. „Neplatí podle smluvených podmínek, podle platebního kalendáře, až poté, co byli urgování, tak docházelo ke snaze, byla tam řada slibů, docházelo ale k výpadkům placení,“ poznamenal Valentin Šmíd z Park Cafe Riegrovy sady. 

Portál začal platit až ve chvíli, kdy celá akce v restauraci skončila - poslední částku z celkových více než šedesáti tisíc provozovatelé dostali dnes. „V souladu se zákonem jsme pohrozili, že to zveřejníme, až v té chvíli se pohnuly ledy,“ řekl Šmíd. Firma se ale brání tím, že neměla prostředky. Byl to problém, ale vše splnili. 

Ilustrační foto
Zdroj: ČT24
Autor: ČT24

Společnost sídlí v Olomouci, poškození zákazníci jsou ovšem z celé republiky. Několik desítek z nich se obrátilo i na ČOI. „Nejčastěji jsou to stížnosti spotřebitelů nespokojených s tím, že nemohou v míře, s jakou byli seznámeni, uplatnit slevy. A potom, že firma nevrací peníze, když odstoupí od smlouvy,“ konstatovala tisková mluvčí ČOI Miloslava Fléglová. „Není to pravda, reklamace vyřizujeme ke spokojenosti zákazníků,“ opáčila ale Lenka Svačinková z Nebeslev.cz. 

Společnost vesele funguje dál

O problémech ví i Asociace portálů hromadného nakupování. Podle nich ale není možné společnosti nijak zabránit, aby dál fungovala. „Na webových stránkách máme black list a na něm uveřejňujeme portály, na kterých nedoporučujeme nakupovat,“ řekl David Antić, mluvčí Asociace. 

I přes problémy, které se na slevových portálech objevují, Češi si nakupování přes ně oblíbili. V současné době jich u nás funguje zhruba sto, za rok na nich zákazníci utratí tři miliardy korun. „Čím dál tím víc se nakupuje móda a čím dál větší objem je na cestování,“ poznamenal Antić.

Záležitost může skončit v rukou policie nebo soudců

O velkém zájmu vypovídají i další čísla: za den lidé na portálech utratí 8 milionů korun za jedenáct tisíc voucherů, průměrně za jeden utratí 760 korun. Měli by si ale firmy prověřovat na internetu a v případě problémů se obrátit na policii nebo vymáhání dluhu řešit soudně.