Číňané prezentují úspěch na svém vzhledu, před zrcadlem tráví 81 minut

Hongkong - Číňané milují luxus. Výdaje čínských mužů se za poslední rok zvýšily o více než polovinu. Slavné módní značky se proto častěji orientují na východ. V době, kdy prodeje v Evropě slábnou, vidí šanci především u bohatých Asiatů. Podle výzkumu společnosti Travelodge tráví čínští muži před zrcadlem dokonce více času než ženy. Průměrně jim osobní šlechtění trvá 81 minut, zatímco ženám o 6 minut méně.  

Zdroj: Isifa/Rex Features Autor: Tim Hall/ Mood Board

Hodiny strávené u kadeřníka nebo v obchodech vybíráním oblečení či doplňků už dávno nejsou doménou pouze žen. Čínští muži si totiž zakládají na tom, jak vypadají. „Číňané prezentují svůj úspěch na svém vzhledu. Chtějí ukázat, že mají skvělou kariéru a jsou bohatí. Postavení je v asijské kultuře velmi důležité,“ vysvětlila analytička Mariana Kouová.

Například společnost Burberry za poslední tři měsíce loňského roku prodala o polovinu víc pánského zboží než předchozí rok. Kromě klasických obleků a formálního oblečení se muži zajímají také o tašky. Prodej pánských kabelek u světoznámých značek loni vzrostl asi o čtyřicet procent. A módní branži se stále daří - trh by se v příštím desetiletí mohl podle analytiků až ztrojnásobit a dosáhnout obratu 200 miliard dolarů.

„Muži kupují oblečení, doplňky a samozřejmě hodinky. Na těch si dávají záležet. Rozhodně ale mnohem více utrácejí Číňané než muži na evropském nebo americkém trhu,“ uvedl David Martin, prodejce v Hongkong Landu.