Dálničních známek je málo, řidiči je rychle vykoupili

Praha - Čtyři dny po skončení regulérního termínu pro nákup dálničních známek mají řidiči na mnoha místech republiky problém. Kupony nejsou, a tak nezbývá, než zkoušet jednu čerpací stanici za druhou. Nedostatek způsobil velký víkendový zájem o kupony. Celkově je známek vyrobených dost, stačí jen, aby si je pumpy objednaly. Možnost zakoupení nabízí i Česká pošta, na jejích terminálech je prý kuponů dostatek.

Mnohdy řidiči zkouší několik čerpacích stanic, než jsou s nákupem úspěšní. „Zkušenost velice špatná, benzinek jsem obrazil postupně patnáct v širokém okolí a až u šestnácté jsem konečně byl úspěšný,“ říká jeden z řidičů.

Problém je jen otázkou času, natisklých kuponů je dost

Podle asistenční služby ABA, která známky vedle České pošty distribuuje, jde o dočasný problém. Řada řidičů totiž nechala nákup známky na poslední chvíli, a tak z mnoha čerpacích stanic zmizely během pár hodin. Prodej ale stále pokračuje.

„Je to otázka objednání si, jsme dva velcí distributoři - jedním je ABA, druhým Česká pošta. Pokud jde o počty známek, tak těch je dostatek, není v tom žádný problém, takže jde o to objednat si dostatek. Myslíme si, že teď po tom začátku února už nebude problém,“ doplňuje Igor Sirota, mluvčí ABA.

Státní fond dopravní infrastruktury letos vytiskl 2,3 milionu ročních dálničních kuponů, což je zhruba o deset procent víc než loni.


„Vyrobených kuponů je rozhodně dostatek. A ani teď není problém, na skladech ty dálniční kupony jsou, je to čistě o tom, aby si příslušní prodejci objednali dálniční kupony,“ potvrzuje i Tomáš Čoček, ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury.

Růst cen dálničních známek
Zdroj: ČT24

Řidiči, kteří nestihli koupit známku v řádném termínu, mají šanci třeba na pobočkách České pošty. „Česká pošta prodává dálniční kupony na všech svých pobočkách a v současné chvíli nemáme hlášeno, že by někde nebyly. Pokud se stane, že na některé pobočce dojdou, pak zaměstnanci zařídí, aby do druhého dne byly opět v prodeji,“ podotýká Marta Selicharová, mluvčí České pošty.

Podle prodejců mohl za nedostatek známek především víkend, kdy se známky rychle vyprodaly. Hned v pondělí ale někteří zareagovali nákupem nových kuponů.