New York – Sociální síť LinkedIn se vydává nevyšlapanou cestou. Chce totiž vyletět z internetového hnízda a vstoupit na burzu. Bude tak první z nových internetových komet, jako je třeba Twitter, Zynga, Groupon nebo Facebook. Vedení serveru by tak rádo získalo peníze od investorů ještě dříve, než praskne internetová bublina, o které v poslední době odborníci mluví stále častěji.
LinkedIn předběhl Facebook a míří na Wall Street
Na trhu je místo pro LinkedIn i Facebook
LinkedIn je zaměřená na profesní kontakty a dnes ji využívá přes 85 milionů lidí z celého světa. Oblibě se těší především mezi personalisty. Sociální síť oznámila svůj plán na vstup na Wall Street hned poté, co do konkurenčního Facebooku investovala banka Goldman Sachs půl miliardy dolarů. „Já si myslím, že Facebook má svůj silný fenomén, a myslím si, že trh je dost velký na to, aby zvládl tyto dvě emise,“ uvedl makléř České spořitelny Martin Urban.
Pro investory jsou sociální sítě přímo magnetem. Sice zatím příliš nevydělávají, mají ale ve svých databázích obrovské množství osobních údajů o svých uživatelích. Jen Facebook dnes využívá více než půl miliardy lidí. A hodnota jejich dat stále roste.
Makléř České spořitelny Martin Urban:
„Rok 2011 by mohl být právě příznivý pro tyto věci. Mohlo by dojít k uklidnění situace a přijít nové emise a nové investiční příležitosti pro lidi.“
Ostatní rychle rostoucí sociální sítě, jako je třeba Twitter, Groupon nebo Zynga, zatím se vstupem na burzu jen koketují. Jejich hodnota se ale odhaduje na miliardy dolarů. Wall Street ale znamená zveřejnění hospodářských výsledků. Tomu se novodobí miliardáři zatím brání.