Naleštěná auta se silnými motory - začíná autosalon v Ženevě

Ženeva - Švýcarská Ženeva hostí 83. ročník prestižního autosalonu. Ten nabídne víc než 100 premiér. Mezi značkami nechybí ani Škoda Auto, která do Ženevy přivezla novou Octavii Combi. Většina automobilek přiznává, že pocítila dopady ekonomické recese a doufá, že právě nové modely pomohou prodeje znovu zvýšit. Nově je k vidění naříklad model od Volkswagenu LX1, který má nejnižší spotřebu na světě. Představena byla i Škoda Octavia Combi či sporťák od McLarenu. Pro veřejnost je vstup od 7. do 17. března. Za vstupenku návštěvník zaplatí lehce nad 300 korun.

Odhalena cena nové Octavie Combi

Na autosalonu zástupci společnosti Škoda Auto prozradili cenu nové Octavie Combi třetí generace - bude začínat na 364 900 korunách. To je o 30 000 korun více, než u octavie v provedení liftback a o 4 000 méně než u předchozí generace. Prodávat se začne v Česku na konci dubna, na dalších trzích v květnu. Objednávky začali dealeři Škody přijímat dnes.

Nová Octavia Combi je o devět cm delší než její předchůdkyně a o 4,5 cm širší. Rozvor stoupl téměř o 11 cm. Zavazadlový prostor se zvětšil o pět litrů na 610 litrů. Po sklopení zadních sedadel nabídne 1 740 litrů, což představuje nárůst proti předchozí generaci o 85 litrů. Aktuální nabídka motorů zahrnuje čtyři benzinové a čtyři naftové. Spotřeba u nejúspornější verze GreenLine začíná na 3,4 litru nafty na 100 kilometrů.

Automobilka zároveň představila Combi v provedení 4x4, které je vybaveno novou spojkou Haldex páté generace a bude k dostání se třemi různými motory. Ještě letos se objeví Octavia ve sportovním provedení RS a také vůz na stlačený zemní plyn CNG.

„Chceme ročně prodávat půl milionu octavií,“ řekl předseda představenstva Winfried Vahland. Dosud byla roční produkce octavií přes 400 000 vozů.


Představené modely míří především k praktičnosti

„Je zde spousta nových modelů, které jsou praktické, reálné a jsou pro běžné lidi. Nejsou zde takové ty prototypy elektromobilů, které byly vyrobeny jen pro Evropskou unii,“ říká Vítězslav Kodym, šéfredaktor AutoTIP.

Zatímco většinu automobilek trápí menší prodeje, ve Volkswagenu slaví úspěchy. Jejich model Golf se od pondělí pyšní titulem Evropské auto roku 2013 a za loňský rok automobilka dokázala zvýšit svůj zisk o víc než 40 procent.

Ulrich Hackenberg, člen představenstva a vedoucí vývoje Volkswagen

„Myslím, že máme velmi dobrou řadu motorů, která je zajímavá nejen pro Evropu, pro Německo, ale také pro země z celého světa - hlavně pak Spojené státy americké.“


Pro šetřílky představil Volkswagen auto s nejnižší spotřebou na světě

Volkswagen začal sériově vyrábět auto s nejnižší spotřebou na světě. Hybridní dvoumístný vůz LX1 si vezme jen v průměru 0,9 litru nafty na 100 kilometrů. Automobilka jej představila na ženevském autosalonu. LX1 vychází z konceptu představeného před dvěma lety.

Automobil z hliníku a karbonových vláken o hmotnosti 795 kg pohání dvouválcový vznětový motor TDI o objemu 800 ccm a výkonu 48 koní a 27koňový elektromotor. Vůz dokáže vyvinout rychlost 160 km/h a zrychlí z nuly na 100 km/h za necelých 13 vteřin. Na baterie ujede až 50 kilometrů.

Volkswagen LX1
Zdroj: futureinterior.wordpress.com

Sporťák od McLarenu láká na motor z formule

Velkým lákadlem pro sportovně založené řidiče je i novinka od McLarenu - luxusní sporťák P1, který skrývá pod kapotou techniku ze závodních formulí. Firma vyrobí jen 375 vozů a i když cena přesáhne 20 milionů korun, zákazníci už si podle výrobce všechna auta rozebrali.

SEAT sází na novou verzi Leonu

Španělská automobilka SEAT hledá recept na přežití, letos se automobilka plánuje vrátit do černých čísel. Měla by se zaměřit hlavně na mladší zákazníky - v Ženevě láká hlavně na novou verzi Leonu.

„Španělsko musí spoléhat na prodeje v zahraničí a víc exportovat, to by se mělo promítnout do nejnovějších statistik. V posledních dvou letech se tak už děje,“ tvrdí James Muir, prezident SEAT.