Rok 2012 pro Škodovku: 15miliardový zisk a 939 tisíc aut

Mladá Boleslav - Automobilka Škoda Auto loni dodala zákazníkům rekordních 939 200 aut, což znamená meziroční nárůst o 6,8 procenta. Současně jí ale klesl zisk po zdanění o 4,5 procenta na 15,7 miliardy korun. Tržby naopak stouply o čtyři procenta na 266,7 miliardy. Škodovka však v prvním pololetí očekává meziroční pokles prodeje, a to kvůli závádění výroby nových modelů.

„Dosáhli jsme rekordních hodnot odbytu a tržeb, rozšířili jsme naši modelovou paletu a dále posílili naši pozici na mezinárodním automobilovém trhu. Investovali jsme do nových modelů a výrobních kapacit,“ uvedl předseda představenstva Winfried Vahland.

Rok 2012 pro Škoda Auto v číslech

  • Dodávky vzrostly o 6,8 procenta na 939 200 vozů
  • Tržby vzrostly o 1,7 procenta na 10,4 miliardy eur (266,7 miliardy korun)
  • Provozní zisk je 712 milionů eur (18,3 miliardy korun)
  • Zisk po zdanění klesl na 611 milionů eur (15,7 miliardy korun)
  • Automobilka investovala do rozšiřování a obnovy modelové palety
  • Počet zaměstnanců bez agenturních pracovníků klesl o 0,6 procenta na 26 404 lidí

Škodovka hlásí dobré výsledky ze zahraničí

Škodě se dařilo i na zahraničním poli. V Rusku vzrostl počet dodávek o 33,7 procent na nový rekordní odbyt. Česká značka přitom rostla třikrát více než ruský trh. V Číně pak byly prodeje o 7,1 procenta vyšší než v předchozím roce, země tak byla pro automobilku opět největším trhem. V Indii dosáhla Škoda Auto nárůstu prodejů o 14,2 procenta.

Do investic vložila loni automobilka o 46,5 procenta více a vyšplhaly se na 832 milionů eur. Do zavádění nových modelů a výrobních kapacit chce investovat i letos. Plánuje uvedení osmi nových nebo inovovaných modelů. Do roku 2015 chce obnovit všechny modelové řady.

Nejprodávanějším modelem české automobilky byla v roce 2012 opět Octavia se 409 600 prodanými vozy. Na druhém místě skončila Fabia s poklesem o desetinu. Největší nárůst byl u modelu Yeti - o 24,3 procenta na 87 400 aut. Nového modelu Rapid se vloni prodalo 24 700, malého vozu Citigo 30 000. Prodej vlajkové lodi Superb klesl o 6,5 procenta na 109 100 aut.

Vahland: Škoda Auto v prvním pololetí čeká pokles prodeje 

Právě kvůli závádění výroby nových modelů, ale i propadu evropského trhu očekává Škodovka v letošním prvním půlroce propad prodejů. Podle předsedy představenstva Winfrieda Vahlanda ale chce mít za celý letošek více prodaných aut než v roce 2012.