Po aférách s koninou mají malá řeznictví o tržby postaráno

Praha - Po masových aférách v hypermarketech lidé hledají kvalitu a znovu se vracejí ke specialistům. Malým řeznictvím stouply v poslední době tržby i o deset procent a otevírají se další nové prodejny. Maso kupuje u svého řezníka už téměř 40 procent lidí. V poslední době je odradila hlavně konina v uzeninách nebo masa napuštěná vodou.

Hypermarkety si paradoxně stěžují, že lidé šetří. V malých řeznictvích, kde jsou obvykle i vyšší ceny, ale naopak přijímají posily a kvůli rostoucí poptávce zvýšují objednávky masa. Malé obchody tak teď zažívají jakousi satisfakci. Když v devadesátých letech zaplavily Česko hypermarkety s širokým sortimentem pod jednou střechou, mnoho jich zkrachovalo.

Z masa se stalo velké společenské téma

Klasické řezníky začali lidé více vyhledávat v roce 2005, kdy našli kontroloři v hypermarketech zkažené maso. Do té doby nakupovalo v malých řeznictvích jen 16 procent lidí, o dva roky později jich bylo 26 procent a nyní už se mluví přibližně o 35 procentech. Z masa se navíc stalo velké společenské téma. Na internetu o něm píší nejen food kritici, ale i jejich čtenáři. Podle Petry Pospěchové, food kritičky s Hospodářských novin si lidé nejčastěji vyměňují tipy, kam pro co dojít.