Český internet se začíná plnit potravinovými portály

Praha - Pro více než 61 procent lidí je důležitější kvalita potravin než jejich cena, alespoň to uvádí v nejnovějších průzkumech obchodníků. Velký boom tak zažívají internetové portály zaměřené právě na kvalitu. Speciální web chystá po skandálech s masem i česká veterina.

Pozornější zákazník musí počítat s tím, že za kvalitní potraviny zaplatí o něco víc. Po dlouhé době však přibývá těch, kterým to vůbec nevadí. Na výsluní se dostaly i potravinové portály, a to díky kauzám nekvalitních polských potravin nebo nedeklarovanému koňskému masu. 

Pozorným zákazníkům přitom má pomoci i nová aplikace na stránkách Státní veterinární správy, která si vezme na starosti hlavně masné výrobky. „Snažíme se, aby byla veřejnost čím dál lépe informována. Protože hlad po informacích je jedna věc, ale poskytovat seriózní informace je věc druhá,“ říká mluvčí správy Josef Duben. 

Rady, jak ušetřit na nákupu, nově prozradí i web Superkošík.cz. Spotřebitel na stránkách najde detailní přehled, ve kterých krajích jsou potraviny nejlevnější, ale také seznam, co se vyplatí nakoupit za našimi hranicemi. 

Petr Havel, agrární analytik:

„Boom internetových portálů je logickým vyústěním boje o spotřebitele. Na druhou stranu v rámci portálů člověk dostává i protichůdné informace.“ 


Jako první vadné nebo nekvalitní výrobky uveřejnil webový portál Potravinynapranýři.cz, který za necelý rok existence ho navštívily téměř dva miliony Čechů. Do revoluce v nakupování je podle kontrolorů ještě daleko. Podstatná část populace totiž nedá dopustit hlavně na slevové letáky.