Bio nejsou jen potraviny, ale i kosmetika nebo oblečení

Praha - Potravinové skandály poslední doby, třeba zatajená konina nebo polská posypová sůl, nahrály zejména biopotravinám. Prodává se jich čím dál víc, jen za poslední rok vzrostl trh o deset procent. Prodejci přitom vidí mezi těmito událostmi jasné rovnítko. Češi navíc začali mít poprvé větší zájem také o ekologické oblečení anebo kosmetiku.

Čechům přestávají vyhovovat anonymní regály supermarketů. Zemědělec, který si třeba mléko zpracovává sám, má teď pro zákazníky velký morální kredit. 

Na ekologii na talíři si už Češi celkem zvykli, ovšem teď se stále více lidí chce i přírodně oblékat. Zatím však poptávka převyšuje nabídku. Nejčastěji jsou u prodejců k vidění třeba konopné košile nebo šaty. Navíc střih a styl ekooblečení zatím není pro každého. 

Kateřina Nesrstová, manažerka svazu Pro-Bio

„Já si v něm šaty nebo sako nebo něco, co běžně nosím, bohužel nevyberu. Zatím jsou to skutečně trička, tílka, pohodlné oblečení. Nicméně pracovně nepříliš vhodné.“


Více než o oblečení se tak Češky zajímají třeba o dekorativní biokosmetiku. Tento sortiment se zatím do Česka ale pouze dováží. Vyrábí se hlavně ze slídy a přírodních barviv. A přestože o jejich výrobu mají zájem i české firmy, certifikace je tak přísná, že ji zatím zvládají jen v Německu a Itálii.