Student Agency touží po největší taxislužbě v Praze

Praha - Student Agency plánuje plnohodnotný vstup na trh pražských taxislužeb. Do roka tak chce v hlavním městě vybudovat největší společnost v oboru, uvedl majitel firmy Radim Jančura. Od 19. dubna je právě Jančura jednatelem nově vzniklé společnosti Tick Tack Taxi provozující taxislužbu zaměřenou na movitější a firemní klientelu. V Tick Tack Taxi má Student Agency 80procentní podíl, zbylých 20 procent připadá na společnost Tick Tack.

„Oni vložili svoji značku a my do toho vkládáme kapitál, abychom byli schopni být do roka jedničkou v Praze,“ míří vysoko Jančura a slibuje tisíc nových vozů. Taxislužba je po autobusech a vlacích třetí segment veřejné dopravy, do kterého se Jančura se svou Student Agency pouští. Podle něj má pražská taxislužba velice špatné jméno, a to by chtěla nová společnost změnit.

Student Agency přitom s Tick Tack Taxi a s ní spojenou mateřskou firmou Kurýr Taxi spolupracuje už delší dobu. Od předloňského září, kdy mezi Prahou a Ostravou začaly jezdit žluté vlaky RegioJet, nabízí rozvoz jejich cestujících po Praze přímo od hlavního nádraží a od zastávek žlutých autobusů.

Tick Tack nyní jezdí zhruba čtyřmi desítkami nových Audi A6. „V takto malém množství není možné plnit dojezdové časy do pěti až deseti minut,“ říká Jančura. Podle něj pak až poptávka napoví, o kolik aut se vozidlový park společnosti rozšíří. 

Radim Jančura
Radim Jančura

Taxíky by v průměru neměly být starší než jeden rok. Kromě Audi A6 společnost plánuje pořídit další typ vozidel, kterými budou BMW GT. Zkušební provoz nové taxislužby by podle Jančury měl být spuštěn 15. července a plný provoz po skončení léta.

Společnost přitom bude muset dodržovat maximální ceny 28 korun na kilometr jízdy a nástupní sazbu 40 korun, které jsou dány vyhláškou. Výsledná cena bude nakonec nižší, slíbil cestujícím Jančura.

Konkurenti se nebojí

Mít tisíc vozidel je jedna věc. Druhá věc je, že je musí uživit, reagoval na informace o plánech Radima Jančury majitel AAA RadioTaxi Jiří Kvasnička. Pro dispečink AAA v současnosti jezdí 1 000 až 1 200 vozidel a firma do této velikosti rostla 23 let. Podobný názor má i jednatel Profi Taxi Miroslav Žežulka, podle kterého bude téměř nemožné sehnat do roka tisícovku šoférů s patřičnou licencí.

AAA nebude podle Kvasničky kvůli vstupu nové konkurence měnit model podnikání. „Budeme držet cenu 14,90, kam se Student Agency s audinami v životě nevejde,“ myslí si Kvasnička.

Podle pražského radního Lukáše Manharta, který se na magistrátu problematikou taxislužeb zabývá, je v Praze obrovský převis nabídky nad poptávkou ze strany zákazníků. Z analýzy radnice údajně vyplývá, že v hlavním městě působí kolem 5 000 taxikářů. Magistrát by proto ocenil spíš pokles než navyšování počtu lidí, kteří budou službu poskytovat.