Na ČTÚ se hromadí tisíce stížností, nabere 200 nových pracovníků

Praha – Český telekomunikační úřad nabere v srpnu kvůli řešení stížností na vyúčtování telekomunikačních služeb 200 nových pracovníků. Ti mají pomoci stávajícím 50 lidem, kteří se nyní starají o agendu, u níž se počítá s převodem na soudy.

Úřad v současnosti eviduje přes 390 000 nevyřešených stížností. Ve většině případů jde o podání operátorů kvůli neplatičům faktur, kteří za služby dluží přes čtyři miliardy korun.

Stížnosti se začaly hromadit kvůli chystanému převodu agendy na obecné soudy od příštího roku. ČTÚ na začátku srpna přijme 50 pracovníků na dobu neurčitou a 150 na dobu určitou do konce roku s výhledem na prodloužení smlouvy o další tři roky. Nová pracovní místa vzniknou v Ostravě, Hradci Králové a Ústí nad Labem.

„Předpokládá se, že v rámci vytvořeného časového prostoru bude jednak přijata příslušná změna právní úpravy, a dále, že úřad bude schopen uzavřít řešení dané agendy a rozhodnout o všech podaných návrzích,“ uvedl mluvčí úřadu František Malina.

„V případě, že vám dojde jako účastníkovi faktura, se kterou nesouhlasíte, máte právo ji reklamovat u svého operátora. Pokud operátor reklamaci odmítne, tak se můžete obrátit na Český telekomunikační úřad, který vaši námitku proti vyřízení reklamace vyřeší. Tuto agendu si ČTÚ chce ponechat, protože je to agenda týkající se ochrany spotřebitele. Ale spory o dlužné úhrady se týkají problémů, kdy účastník odebere službu, nereklamuje ji a nezaplatí,“ vysvětluje Jaromír Novák, člen Rady ČTÚ.


S převodem agendy počítá navrhovaná novela telekomunikačního zákona. Ta dosud nebyla přijata, i když už loni začalo platit vládní nařízení o převodu části zaměstnanců ČTÚ pod ministerstvo spravedlnosti. Toto nařízení musela vláda kvůli hromadícím se stížnostem letos v červenci změnit.

Soukromoprávní spory o peněžité plnění v Evropě běžně zajišťují soudy, a ČTÚ tak byl v tomto ohledu výjimkou. Soudci se obávají, že je nová agenda zahltí, a proto se změnou nesouhlasí.