Křehčenému masu odzvonilo, lidé už nechtějí platit za vodu

Praha – Velké obchodní řetězce začaly ve velkém stahovat z nabídky maso uměle napuštěné vodou, známé jako křehčené. Fenomén posledních let mezi potravinami se zasloužil o četnou kritiku spotřebitelů, kteří za své peníze místo masa kupují třeba i půl deci vody. Obchody nabízely takové zboží i několik let.

Čeští zákazníci se naučili správně překládat obchodní název křehčený řízek a ve velkých supermarketech se mu vyhýbají. Když totiž před lety lidé začali nakupovat tento levnější masný polotovar, po uvaření se doma podivovali, kam se většina masa vypařila a jak to, že je tak slané.

Mleté maso nově téměř jenom z masa

Požadavky spotřebitelů se odrazily i v nabídce mletého masa. Vepřový mix je teď z 97 procent z masa. Ještě před několika týdny bylo takové balení plné vody a přebytečné soli. „Když na to přijdeme a dáme jasně najevo, že nám to nechutná, tak oni to přestanou nabízet, tak zní zákon trhu a v tomto případě se to asi povedlo,“ uvedl Roman Vaněk z Pražského kulinářského institutu.

Maso, o kterém se vtipkovalo, že v jeho ceně je i vodné, zmizelo z regálů během několika posledních týdnů. I přes podivné marketingové strategie tuzemských obchodníků zařadil časopis The Economist Česko mezi země s nadprůměrně vysokou kvalitou potravin. O jednu příčku předběhlo sousední Polsko. Nejspokojenější by měli být zákazníci v Izraeli. Naopak nejhorší známku dostala Demokratická republika Kongo.