Apple vs. Samsung: Nakousnuté jablko v Číně prohrává

Peking - Společnost Apple značně ztrácí na čínském trhu. Uvedla to výzkumná společnost IDC, podle níž se prodej tabletů od Applu loni propadl o celých 40 procent. Firma se v Číně potýká s levnou konkurencí, a to jak ze strany největšího rivala Samsungu Electronics, tak i ostatních výrobců. Jihokorejský výrobce tak konkurenčnímu Applu ukrajuje další body.

Apple v letošním druhém čtvrtletí dodal na čínský trh asi 1,48 milionu tabletů iPad. Jeho tržní podíl se snížil na 28 procent ze 49 procent před rokem. Na vině je podle IDC rostoucí obliba levnějších tabletů s Androidem.

„Samsung, Lenovo, Asus či Acer nabízejí konkurenceschopnější produkty. Spotřebitelé navíc znají operační systém Android z chytrých telefonů,“ uvedl analytik IDC Dickie Chang, jehož cituje server britského ekonomického listu Financial Times.

Apple
Zdroj: ČTK/AP
Autor: Russel A. Daniels

Apple se nemůže radovat ani z výsledků jinde ve světě

Dřívější údaje IDC ukázaly, že Apple ztrácí i na světovém trhu s tablety. Globální tržní podíl tabletů iPad ve druhém čtvrtletí klesl na 32,4 procenta z 60,3 procenta před rokem.

Podíl Applu na celosvětovém trhu chytrých telefonů se pak podle údajů výzkumné společnosti ABI Research ve druhém čtvrtletí snížil na 13,1 procenta a byl nejnižší od léta 2009. Ve stejném období loni měl Apple na trhu podíl 16,6 procenta. Jedničkou zůstává právě Samsung.

Také na českém trhu s mobilními telefony Apple na Samsung ztrácí. „Samsung nejvíce těží jednak z toho, že používá Android, který je daleko rozšířenější než operační systém iOS Applu, a jednak těží z toho, že dokáže nabídnout široké portfolio telefonů v různých cenových relacích,“ podotkl Martin Zikmund z portálu Mobil.cz.