Prague Fashion Week: Boj právníků na módním mole

Praha - Jedna z nejprestižnějších módních akcí v Česku Prague Fashion Week má potíže. O název týdne módy se rozpoutal boj a do světa módy a velkých peněz místo blesků fotoaparátů a kočičí chůze modelek vstoupili právníci. Organizátoři třetího ročníku Prague Fashion Week, který probíhá právě v těchto dnech, nesmí tento název podle rozhodnutí soudu používat. Už deset let ho má totiž zaregistrovaný podnikatelka Eva Benešová. Informoval o tom deník E15.

„Pořadatelé právě probíhající akce používají bez vědomí majitele ochrannou známku, která jim nepatří,“ tvrdí Vladimír Bystrov, zástupce podnikatelky Evy Benešové. K její žalobě se připojila i agentura Czechoslovak Models, která organizuje konkurenční akci Prague Fashion Weekend. 

Soud vydal předběžné opatření a zakázal organizátorům termín Prague Fashion Week s okamžitou platností používat. Pořadatelé přehlídek a večírků, které právě probíhají, s tím ale nesouhlasí. Název mají zaregistrovaný prý i oni. Na kameru se ale odmítli vyjádřit, poslali jen stanovisko advokáta.   

Michaela Seewald, zástupkyně společnosti Unique One:

„Tvrzení proti mému klientovi ve vztahu k označení Prague Fashion Week jsou nepravdivá. Využijeme veškeré relevantní mechanismy podle zákona na ochranu práv mého klienta, včetně prosazování náhrady vzniklé škody.“


Třetí ročník prezentace luxusní módy Prague Fashion Week se koná tento týden, od 18. do 22. září se pak uskuteční v centru Prahy kolem Pařížské ulice akce Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend.

Uspořádat módní přehlídku stojí nejčastěji od 150 tisíc až do milionu korun. Záleží na čase a místě konání. Zaujmout české publikum není jednoduché. I přesto se o módních akcích v Praze začíná mluvit i v zahraničí. „Mluvila jsem s několika designéry ohledně Prague Fashion Week a jsou strašně nadšení. Ti, co tu nebyli, se strašně chtějí do Prahy podívat,“ říkala ještě před začátkem letošního ročníku topmodelka Petra Němcová. 

První Fashion Week se konal už v roce 1943 v New Yorku. Teď jich jsou po celém světě desítky. Každým rokem se na nich protočí miliardy dolarů, a to zejména na těch nejznámějších - v Paříži, Londýně, Milánu nebo New Yorku.