Vyrobeno v Polsku – značka kvality, přesvědčuje polská kampaň

Praha – Poláci chtějí vylepšit pověst svých výrobků a především potravin. Polské ministerstvo hospodářství se rozhodlo po sérii skandálů investovat do kampaně na záchranu reputace polského zboží přes 100 milionů korun. Akce má název Made in Poland (Vyrobeno v Polsku), lobbovat má přitom za polské potraviny i v Česku.

Poláci startují novou kampaň s názvem Made in Poland. Za 100 milionů korun chce tamější vláda pokrýt výdaje na propagaci země v Česku, Německu, na Ukrajině, ale taky v Číně a Rusku. Reklama na polské potraviny je k vidění v českých novinách a časopisech a postupně se objeví i na letištích a na internetu. 

Wojciech Pobóg-Pagowski, ekonomicko-obchodní rada, polské velvyslanectví v Praze:

„Chceme ukázat, že Polsko má výrobky, které dokážou konkurovat na mezinárodních trzích.“

Pověsti výrobků dovážených z Polska uškodily hlavně potravinové skandály, počínaje technickou solí. Paradoxně právě při zahájení kampaně ale česká potravinářská inspekce zadržela další závadnou zásilku - polské žampiony. I proto se Poláci v druhé části kampaně zaměří i na propagaci kvalitních polských specialit. 

Ze statistik přitom vyplývá, že české jídlo mívá daleko větší problémy než to dovážené od severních sousedů. Třeba na portálu Potraviny na pranýři inspekce upozorňuje na tři stovky závadných potravin vyrobených v tuzemsku, ale jen na 24 vyrobených v Polsku.