Škodovka kvůli slabé koruně a velkému zájmu zdražuje, nejvíce Octavii RS

Praha - Automobilka Škoda Auto reaguje na oslabení koruny plošným zdražováním svých modelů. Firma totiž velkou část dílů nakupuje za eura. Opatření nejvíce pocítí budoucí majitelé nové Octavie RS, která zdraží o 10 000 korun. Lidé ale zaplatí více například i za fabie, roomstery nebo superby. Informoval o tom server iHNED.cz.

Podle nového ceníku tak základní provedení Octavie RS začíná na 629 900 korunách. „U Octavie RS ale zdražení souvisí spíše s obrovskou poptávkou zákazníků. Vytvořily se velké čekací lhůty, takže nám nezbylo nic jiného než reagovat zvýšením ceny,“ vysvětlil mluvčí automobilky Vítězslav Pelc.

Podle něj je tak oslabení koruny pouze jedním z důvodů zdražování. „V současné době čelí celé odvětví automobilového průmyslu rostoucí ceně vstupů, což se logicky projeví i růstem ceny finálního výrobku,“ dodal Pelc. Nové ceny už automobilka zveřejnila na svých stránkách.

Cenové úpravy se budou týkat vozů vyrobených od 1. ledna 2014, které je možné už objednávat. „Oslabení koruny je jeden z důvodů, ale stejně tak to mohou být rostoucí ceny rafinovaných ropných produktů na světových trzích a tak dále, je to souhra více faktorů,“ doplnil mluvčí.

Česká koruna
Zdroj: ISIFA/Thinkstock
Autor: iStock

Podražila i metalíza

Cena modelu Superb je vyšší o 5 000 korun, začíná na ceně 574 900 korun. Malá Škoda Citigo nyní stojí od 183 900 korun, zdražila tedy o dva tisíce korun. O jeden až dva tisíce se pak zvedla cena většiny verzí modelů Fabia a Roomster. Zdražily i některé prvky příplatkové výbavy. Například metalíza na fabii stojí 10 900 korun, a je tak dražší o osm stovek.

Změny se podle Pelce netýkají nově zavedeného modelu Rapid Spaceback a Yeti, nedotčena zůstala i většina akčních modelů Škody.

Škodovce navíc v posledních měsících citelně stoupají prodeje. Na evropském trhu dokonce v říjnu pronikla mezi deset nejúspěšnějších značek. Podle údajů společnosti JATO Dynamics se ve stejném měsíci Škoda Octavia dokonce vyšvihla na kontinentu na páté místo mezi všemi modely.

Co ostatní výrobci?

Přestože žádný z dovozců zatím svá auta nezdražil, podle tajemníka Svazu dovozců automobilů Pavla Tunkla je to při stále slábnoucím kurzu koruny jen otázka času. „Ceny aut na českém trhu i marže prodejců jsou rekordně nízké. Pokud tedy vydrží slabší kurz koruny dlouhodobě, je podle mne zvýšení cen nevyhnutelné,“ říká Tunkl.

Další středočeská automobilka TPCA o případném navýšení cen v Česku nerozhoduje. „TPCA není zodpovědná za cenu našich modelů v České republice. Toto je plně v kompetenci prodejních organizací Toyota ČR, Peugeot ČR a Citroën ČR,“ prohlásil mluvčí TPCA Radek Kňava.

Své vozy zatím nezdražuje ani nošovická automobilka Hyundai. „Veškeré naše obchody realizujeme v eurech, takže nemáme nejmenší důvody ke změnám cen,“ říká mluvčí automobilky Petr Vaněk.