V konkurenčním boji slevových portálů obstojí jen silní hráči

Praha – Na český trh pronikly portály nabízející hromadné slevy. V tuzemsku jich letos vzniklo několik desítek, brzy mezi nimi ale propukne silný konkurenční boj. Hlavní podíl na tuzemském trhu si pak udrží jen několik nejsilnějších hráčů. Ostatní se budou muset zaměřit na úzkou cílovou skupinu. V dnes zveřejněné analýze se na tom shodují zástupci těchto slevových systémů.

Hromadné slevy využívají desetitisíce Čechů

Hromadné slevy už fungují v Praze a několika městech. Těší se oblibě desetitisíců Čechů. Systém funguje tak, že snížení ceny obchodníci či poskytovatelé služeb nabídnou poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase pomocí tohoto systému zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí. Velké slevy se dají získat především na různé služby z oblasti gastronomie, péče o tělo či volného času. V nabídce ale nechybí ani oblečení či obuv.

zástupci nového portálu Cenodrom.cz

„Nedostatek zajímavých byznysů brzy vytvoří mezi portály silný tlak na marže, které můžou u nejzajímavějších klientů klesnout na čistě symbolickou cenu. Segment hromadného nakupování se tak zredukuje na zhruba pět superhráčů a deset velkých hráčů.“

„Není problém (pro portály zaměřené na hromadné nákupy) mít uživatele, ale získat obchodní partnery, kteří chtějí dát lidem zajímavou nabídku,“ poznamenal marketingový a strategický ředitel Cenodromu.cz Yemi A.D. Těžiště konkurenčního boje slevových portálů se podle něj brzy přesune z uživatelů na obchodníky, kteří jsou ochotni poskytnout slevy.

Hromadné slevy jsou lákavý byznys

zakladatel portálu Slevomat.cz Tomáš Čupr

„Proto v poslední době láká desítky nových firem, které často bezhlavě vstupují na tento trh. Toto podnikání však vyžaduje investice do marketingu a propracovanou péči o stovky až tisíce nových zákazníků, na kterou nejsou tzv. ložnicové projekty vůbec připraveny.“

Podobný názor má i zakladatel portálu Slevomat.cz Tomáš Čupr, podle kterého počet poskytovatelů slev není neomezený. „To je něco, co odliší kvalitní hráče a položí ty slabé,“ dodal Čupr. Model hromadného nakupování je podle Čupra velmi atraktivním oborem podnikání, a to díky jednoduchosti a zdánlivé nenáročnosti na vstupní investici a technologii.

 Portál Slevomat.cz vypočítal, že jeho uživatelé od jarního zahájení provozu ušetřili už takřka 30 milionů korun. Slevomat.cz eviduje zhruba 20 tisíc zákazníků a jeho informační leták odebírá 80 tisíc uživatelů. Nejprodávanější jsou poukazy do restaurací a na služby péče o tělo, které tvoří zhruba polovinu nabídek tohoto portálu.

Slevy na Gilt Groupe
Zdroj: ČT24