Seniorbyznys je v kurzu

Praha - Senioři se v očích tuzemských obchodníků mění v čím dál zajímavější zákaznickou skupinu, a to bez ohledu na to, že průměrný důchod činí necelých 11 tisíc měsíčně. Řada prodejců je láká na speciální akce a slevy. Lidé ve věku 55 plus taky častěji jezdí do ciziny a na míru šité programy jim nabízejí i cestovní kanceláře.

Senioři už dávno nejezdí jenom autobusem k Jadranu. Destinací číslo jedna je pro ně teď Španělsko a dopravním prostředkem číslo jedno letadlo. Oblíbený termín - jaro nebo podzim. V některých ohledech jsou ale senioři náročnější zákazníci, především kladou velký důraz na služby delegátů. A na svých cestách také čím dál tím častěji využívají i nové technologie; skoro třetina už třeba ovládá chytrý telefon.

Ve snaze přitáhnout právě tuto skupinu zákazníků jim navíc obchodníci často nabízejí i nejrůznější slevové poukazy. A stranou nezůstávají ani obchodníci. Například majitelka prodejny s potřebami do koupelen nabízí seniorům slevu na vybrané zboží až 50 procent.