Developer je ochotný vykoupit pozemky pro dálniční sjezd

Brno - Právníci developerské společnosti CTP Invest upravili znění dodatku ke smlouvě o prodeji městských pozemků pro zásilkovou firmu Amazon. Vypustili z něj bod, který uváděl, že Brno pozemky prodá až po vydání stavebního povolení pro dálniční nájezd, do té doby by je firmě pouze pronajalo. Společnost se místo toho zavázala, že pomůže s výkupem pozemků pro budoucí dálniční exit.

Vyjednávání o investici za více než dvě a půl miliardy korun pokračuje. Zástupcům společnosti CTP Invest se nelíbila formulace, podle níž by pozemky pro výstavbu distribuční haly Amazon dostalo pouze pronajaté. Brno by je prodalo až s existencí stavebního povolení pro dálniční sjezd z D1.

Část zastupitelů se totiž obávala scénáře, kdy CTP Invest postaví jen logistické centrum a na dálničním nájezdu se pak už nebude nijak podílet. Těsně před pátečním mimořádným zasedáním zastupitelstva se proto ve smlouvě objevil nový dodatek navržený občanskými demokraty. CTP Invest ale tvrdil, že žádná banka nebude financovat výstavbu hal, ke kterým firma nevlastní pozemky. Společnost proto chce pozemky přímo odkoupit.

Nová formulace dodatku ke smlouvě ale přichází se vstřícným krokem. CTP Invest je ochotný podílet se na výkupu pozemků pro budoucí dálniční exit. Stavět už ale bude muset stát, potažmo Ředitelství silnic a dálnic. Iniciátoři smluvního dodatku z klubu občanských demokratů totiž požadovali závazek, že se developer bude dostatečně angažovat. Podle některých by pozemky mohl vykoupit rychleji než stát.

K návrhu firmy se nyní musí vyjádřit brněnští radní, kteří se sejdou na společném jednání příští středu. Pokud se jim úprava dodatku bude zamlouvat, je velká pravděpodobnost, že jej následně schválí i zastupitelé.

Otázkou však je, jak situaci vnímá samotný Amazon. „Zatím od něj nemáme žádné informace, mlčí a nevíme, co se děje, což nám moc nepomáhá. Může se stát, že od projektu skutečně odstoupí,“ netajil své obavy Budař.

Amazon v DobrovíziBrněnská hala Amazonu má mít 95 tisíc metrů čtverečních, americký internetový prodejce chtěl původně ze skladu obsloužit už letošní Vánoce. Od tohoto deadlinu ale ustoupil. V logistickém centru by práci našlo 1 500 lidí, v době před Vánoci i dva tisíce. Hlavním argumentem odpůrců je nárůst kamionové a osobní dopravy.


„S panem primátorem jsme se ujistili, že Brno i CTP chtějí pokračovat v jednáních a zachránit investici Amazonu v Brně,“ uvedl včera regionální ředitel společnosti Tomáš Budař, který budoucnost logistického centra v průmyslové zóně Černovická terasa odhadl 50/50. Přestože zásilková společnost dostala už celou řadu nabídek z jiných průmyslových zón, brněnský projekt je nejvíce rozpracovaný.

„Pokud Amazon neřekne ne, budeme ho chtít v Brně udržet. Umíme sice postavit sklad kdekoliv, ale Brno je stále prioritou. Máme velkou část pozemků koupenou a prakticky hotovou projektovou dokumentaci, snad se přeci jen ještě představitelé města chytnou za nos,“ komentoval situaci Budař.

Obyvatelé Slatiny: Amazon ano, ale pouze s nájezdem

„Všichni ten prach a zplodiny dýcháme. Všechno je pak také zašpiněné, nejen parapety, ale i okna a fasády,“ posteskl si jeden z obyvatel městské části Brno-Slatina František Hromek. Štáb České televize oslovil padesátku místních, kterých by se nárůst dopravy týkal. Výsledek? Devět lidí bylo pro Amazon, jednačtyřicet proti.

Pokud by se ale skutečně postavil dálniční nájezd přímo u průmyslové zóny, který by dopravu odvedl z ulic Tuřanská a Řipská, názory se téměř obrátily: dvaatřicet místních bylo pro, pouze osmnáct proti. „Problém je obecně doprava na Černovickou terasu,“ připustil Hromek.