Kofole zachutnaly čerstvé džusy, stala se jedničkou na trhu

Praha – Tuzemský výrobce nealkoholických nápojů Kofola koupil společnost Mangaloo, která v 17 barech nabízí čerstvé ovocné a zeleninové šťávy, saláty či polévky. Se značkou UGO tak Kofola má dohromady už 37 fresh barů a stává se lídrem trhu, který na rozdíl od segmentu krabicových džusů v Česku roste.

Kofola vstoupila na trh čerstvých ovocných šťáv už začátkem loňského roku. Tehdy převzala síť rodinných fresh barů UGO juice. Stamiliony investovala také do výroby čerstvých džusů v pet lahvích. Kolik nyní zaplatila za Mangaloo, obě strany tají.

Prodeje krabicových džusů vyráběných převážně z koncentrátu v Česku v posledních letech výrazně klesají, naopak trh s čerstvými šťávami rychle roste. Sítě UGO a Mangaloo jen za poslední rok spotřebovaly suroviny za 40 milionů korun, předloni to bylo o osm milionů méně, před čtyřmi roky o 15 milionů méně.

Společnost Mangaloo založili v roce 2006 podnikatelé Michal Kreuter a Martin Cepr. Za posledních šest let síť více než zdvojnásobila počet svých poboček z osmi na 17. Obrat firmy se pohybuje okolo 100 milionů korun.

Skupina Kofola patří k nejvýznamnějším výrobcům nealkoholických nápojů ve střední a východní Evropě. Skupina má ve čtyřech zemích celkem sedm výrobních závodů a zaměstnává přes dva tisíce lidí. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola.