Česko v elitní světové desítce. Maloobchodníky táhne stejně jako Švédsko

Praha - Česko je lákavou zemí pro maloobchodníky, v žebříčku nejatraktivnějších zemí světa skončilo na desátém místě. Jen letos by se tak čeští zákazníci mohli dočkat příchodu řady nových značek, především obchodů s oblečením. Nejlákavější na světě je pro obchodníky Německo, které vede před Francií a Spojeným královstvím. Vyplývá to z průzkumu mezinárodní poradenské společnosti CBRE

Které země nejvíce lákají maloobchodníky?

1.    Německo
2.    Francie
3.    Spojené království 
4.    Rakousko 
5.    Čína
6.    Švýcarsko
7.    Belgie
8.    Itálie, Španělsko
10.  Česká republika, Švédsko


Globální maloobchodní trh se opět těší důvěře maloobchodníků. Více než třetina jich chce letos expandovat a rozšířit své obchody v dalších zemích. Nejlákavější příležitostí je pro ně trh v Německu. To přitahuje mezinárodní maloobchodníky třeba kvůli tomu, že si mohou vybrat hned z 20 velkých měst v rámci jediného trhu. Podle žebříčku CBRE tu plánují otevřít pobočku čtyři z deseti obchodníků, většinou z Evropy.    

Špatně si ve srovnání s ostatními zeměmi světa ale nevede ani Česká republika. Do konce roku se na Česko chce zaměřit 16 procent maloobchodních společností, zase především z Evropy. „Studie naznačuje, že ČR je atraktivní pro maloobchodníky ze všech segmentů, dominuje tu však zejména móda všech cenových kategorií,“ komentuje žebříček Veronika Tebichová z české pobočky společnosti CBRE.  

Peter Gold, CBRE:

„Rostoucí důvěra zákazníků a obnovená vitalita v mezinárodní maloobchodní komunitě otevírá dveře rozsáhlé expanzi. Zatímco se v uplynulých letech tempo mezinárodního růstu zpomalilo, nyní maloobchodníci jasně ukazují záměr materiálně investovat do své sítě prodejen.“


Oživení je silně cítit i za oceánem – u maloobchodníků v USA převažují plány na rozsáhlé expanze a téměř polovina z nich chce v letošním roce otevřít 40 či více obchodů – 14 procent z nich přitom zamíří do Evropy. Ředitel CBRE David Close vysvětluje: „Američtí maloobchodníci si uvědomují, že není možné donekonečna expandovat na konkurenčních domácích trzích, a proto je pro ně nezbytně nutný mezinárodní růst. S navracející se důvěrou spotřebitelů na mnoha evropských trzích cítí severoameričtí maloobchodníci, že nyní přichází ten správný okamžik k využití potenciálu, který se v Evropě nabízí.“