Otrokovická průmyslová zóna se dočká nového napojení

Otrokovice - Firma Mitas by se dala s nadsázkou označit za „Amazon na Zlínsku“. Otrokovický výrobce zemědělských pneumatik se chtěl přestěhovat do průmyslového areálu v Holešově. Místním se ale příchod velké společnosti nelíbil. Mitas se tak nakonec přestěhoval z jednoho konce Otrokovic na druhý. Teď se konečně dočká i potřebného dopravního napojení, které uleví otrokovickým ulicím.

K miliardové továrně Mitasu povede nová cesta, která ulehčí místní dopravě. Jediný způsob, jak se nyní mohou nákladní auta do otrokovického průmyslového areálu Toma dostat, je Nerudovou ulicí, přímo pod okny rodinných domů. „Ničí nám to naše domy. Je tu hluk a máme tady praskliny,“ vyjmenoval problémy špatného dopravního napojení průmyslové zóny Robert Danihel, který v Nerudově ulici žije. Denně tudy projedou v průměru tři stovky nákladních aut.

„Využívání komunikace Nerudova je omezeno místní vyhláškou, kdy ji nemůžeme používat o víkendech a v nočních hodinách. Takže pro nás bude lepší, když budeme přímo napojeni na komunikaci první třídy,“ vysvětlil ředitel otrokovického závodu Mitas Josef Křemeček. Stomilionová stavba dopravního napojení vyvede kamiony nejkratší cestou ven z města.

Otrokovická průmyslová zóna je součástí původního baťovského areálu ze 30. let, který prošel po revoluci privatizací. Přestože nové dopravní napojení už dělníci budují, poklepání základního kamene je v plánu až dnes večer. Lepší infrastruktura má navíc do průmyslové zóny přilákat i další investory.

Výrobní hala měla stát v Holešově. Místní byli proti

Výrobce Mitas původně sídlil v pronajatých prostorách v areálu společnosti Barum Continental v Otrokovicích, chtěl ale vybudovat novou halu. Pro svoji investici si vybral průmyslovou zónu Holešov na Kroměřížsku. Snahy o miliardovou investici ale narazily na obavy místních obyvatel a některých zastupitelů.

Holešovská zóna totiž leží v oblasti prameniště pitné vody. Mitas sliboval, že všechny emise při výrobě pneumatik udrží v rámci limitů, podle autora hydrogeologického posudku Zdeňka Vacka by ale takový závod neměl v zóně vůbec vzniknout. Když se Mitasu ani po třech letech vyjednávání nepodařilo strach obyvatel Holešova rozptýlit, zóna o svého největšího investora definitivně přišla.

Naopak Otrokovice už v minulosti stály o to, aby firma, která zaměstnává šest stovek lidí, ve městě zůstala. Mitas nakonec získal volnou plochu na okraji Otrokovic, kde vybudoval vlastní závod. Město jako vstřícný krok firmě nabídlo, že zajistí napojení areálu na hlavní silniční tah. Výroba v nové hale byla zahájena loni na podzim.