Pařížská je už luxusním obchodům těsná, nepohrdnou ani vedlejšími ulicemi

Praha - Věhlasné světové značky z oblasti módy, šperků nebo kosmetiky míří do Česka. Zejména Praha a její nákupní třídy jsou podle studie společnosti JLL jedny z nejatraktivnějších v Evropě. Nabídka obchodů k pronajmutí je ale omezená. Na dračku jdou proto i méně známé postranní ulice mimo hlavní nákupní třídy.

Například ulice Dlouhá nebo Dušní už by se mohly brzo zařadit po bok ulic Pařížské, Na Příkopech nebo vedle lukrativní adresy Václavské náměstí. „Trendem poslední doby je rozšiřování zájmu zahraničních značek do menších ulic v okolí, protože prostory v hlavních nákupních třídách jim nestačí,“ potvrzuje Ondřej Novotný z JLL. 

Pražské bulváry se staly synonymem pro luxus a nablýskané výlohy světoznámých značek. O každou volnou prodejní plochu je obrovský zájem. Proudí zde totiž nejvíce turistů. Firmy ve snaze být na výsluní neváhají zaplatit i vysoké nájemné. Metr čtvereční vyjde i na 180 eur. Měsíční pronájem 300metrového obchodu na hlavní třídě tak stojí v přepočtu na 1,5 milionu měsíčně. V lepších nákupních centrech je cena třetinová, v těch okrajových i šestinová.

Poptávka ze strany zahraničních módních ikon i tak zdaleka převyšuje nabídku. O vstup na tuzemský trh mají podle informací České televize zájem například prodejce luxusních bot Rupert Sanderson, hračkářství Hamleys nebo britská módní značka Mulberry. Většina velikých módních značek už se nasytila na západních trzích a hledají nové příležitosti. 

V Česku ale zatím chybí přepychovější obchodní domy běžné v zahraničí jako LaFayette nebo Harrods. Tuzemská nákupní centra jsou většinou na okraji, proto lákají spíše módní střední proud. I tyto řetězce se už ale tlačí na nákupní třídy a nájmy letí vzhůru.