Ukrajina – ani stopa po smíru

ČT24

ČT24
neděle 23. listopadu 2014 Klement

Nejcennější značkou v Evropě je opět Louis Vuitton, v Česku pak Sazka

Velikost textu:

Praha - Nejhodnotnější evropskou značkou se letos stala francouzská značka luxusního zboží Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH). Její hodnotu odborníci vyčíslili na 27,6 miliardy eur (679 miliard korun). Druhá je finská Nokia (25,33 miliardy eur) a třetí britský Vodafone (25,32 miliardy eur). V Česku je nejhodnotnější značkou Sazka (10,9 miliardy korun), která se ovšem mezi padesát nejhodnotnějších evropských značek nedostala. Vyplývá to ze studie eurobrand2010, kterou zpracoval European Brand Institute ve Vídni.

Louis Vuitton
Louis Vuitton
Otevřít galerii
  • Louis Vuitton autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img.ct24.cz/cache/140x78/article/20/1978/197792.jpg?1285592286
  • Louis Vuitton autor: Wikipedia, zdroj: Wikipedia http://img.ct24.cz/cache/140x78/article/8/718/71726.jpg?1236213003

Francouzská skupina LVMH je největším světovým producentem luxusního zboží. Vyrábí šampaňské Moët & Chandon, Dom Perignon a Veuve Clicquot, koňak Hennessy či šperky Chaumet a hodinky TAG Heuer. Ředitel European Brand Institute Gerhard Hrebicek dnes sdělil, že největší růst hodnoty letos zaznamenaly značky z farmaceutického, zdravotnického a biotechnologického průmyslu.

Nejvýrazněji vzrostla hodnota britské British GlaxoSmithKline (o 34,6 procenta), následovaná Sanofi Aventis (o 19,1 procenta) a Novartis (o 11,6 procenta). Naopak hodnota značek v automobilovém průmyslu kvůli hospodářské krizi klesla v průměru o 14,1 procenta a v oboru IT a technologií o 14,5 procenta. Hodnota značek v sektoru finančních služeb průměrně klesla o 10,8 procenta. "Hodnota značek kolísá méně než hodnota akcií daných firem na kapitálových trzích.

Značky se po krizi rychleji vzpamatovaly a některé průmyslové obory stále mají růstový potenciál v oblasti tržní kapitalizace," podotkl Hrebicek, podle kterého hodnota značek roste rychleji než indexy na akciových trzích. Hodnota deseti nejhodnotnějších značek se za poslední rok zvýšila v průměru o 32,1 procenta, zatímco hodnota indexu DAX vzrostla o 22,6 procenta

Studie eurobrand2010, zaměřená na posouzení hodnoty evropských značek, zahrnuje více než 3 000 značek z 24 zemí a 16 průmyslových oborů.

Sazka
Sazka
Zdroj: ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.