Potraviny se na českém internetu příliš neprodávají

Praha - Více než polovina největších maloobchodních řetězců v Česku neprovozuje vlastní internetový obchod. Průzkum, který provedla společnost Acomware, odhalil značné rozdíly mezi jednotlivými obory. Nejméně e-shopů provozují prodejci potravin a zboží okamžité spotřeby. Na internet naopak spoléhají obchodníci s elektronikou, knihami nebo sportovními potřebami.

Zdroj: ČTK/PICTURE ALLIANCE Autor: Julian Stratenschulte

Internetový prodej v Česku neprovozují zejména maloobchodní sítě s potravinami a zbožím okamžité spotřeby. Podle generálního ředitele společnosti Acomware Jana Penkaly je to především z logistických důvodů. „Většinou je tou největší bariérou logistika. Je velmi těžké doručit čerstvé, chlazené nebo mražené potraviny,“ doplňuje.

Penkala nicméně věří, že zhruba do tří let by mohla většina tuzemských firem své on-line prodeje spustit. Řetězce podle něj často čekají na zpětnou vazbu z již spuštěných e-shopů v zahraničí. Až v důsledku této zkušenosti mateřské společnosti zvažují pro a proti zahájení toho druhu prodeje.

Do studie bylo zařazeno celkem 87 firem z dvanácti oborů. Zajímavé je podle Penkaly také to, že internetový prodej neprovozuje žádná z tuzemských drogerií, přičemž právě drogistické zboží je na logistiku výrazně snadnější. „Zrovna u drogerie nebo hobby marketů čekáme největší nárůst,“ dodává.

Firmy provozující v ČR internetový prodej
Zdroj: ČT24