Nejlepší bankou se stala Komerční banka, bodovala i Česká pojišťovna

Praha - Nejlepší bankou roku 2014 se v soutěži stala Komerční banka. Navázala tak na úspěch z roku 2012. Neživotnímu pojištění kraluje Česká pojišťovna, životnímu Komerční pojišťovna. O vítězích výzkumu Nejlepší banka 2014 a Nejlepší pojišťovna 2014 rozhodovaly stovky kritérií z pohledu klienta a téměř 30 ekonomických ukazatelů. Vyhlašovatelem soutěže jsou Hospodářské noviny.

Komerční banka byla druhá nejlepší u základních ekonomických ukazatelů. K celkovému vítězství jí pomohlo hodnocení v klientské části, kde sbírala body zejména za služby i za celkový přístup v komunikaci s klientem.

Nejlépe hodnocenou bankou z pohledu klientů se stala a titul Klientsky nejpřívětivější banka 2014 získala Equa Bank. Vynikla zejména v oblasti poplatků a úrokových sazeb. Vynikající hodnocení získala také v kategorii nákladovosti běžných účtů.

  • „Zatímco v ekonomických výsledcích bank existují výrazné rozdíly, nabídka služeb a stále více i produktů je vyrovnanější. Rozdíly ale najdeme v dostupnosti produktů a služeb, přestože snahy menších bank o vyrovnání tohoto nedostatku jsou stále častější. Banky využívají sítě partnerů, jako je například Sazka nebo Česká pošta, nebo nabízejí výběry ze všech bankomatů zdarma, čímž fakticky odstraňují konkurenční nevýhodu,“ uvedl ředitel pro finanční instituce IBM ČR Roman Mentlík.

Kategorie Nejlepší pojišťovna 2014 je od loňského roku rozdělena na životní a neživotní pojištění. Komerční pojišťovna vedle pozitivních ekonomických ukazatelů dosáhla nadprůměrných výsledků také v hodnocení z pohledu klientů, kde obsadila druhé místo. Vítězem v této kategorii se stala a titul Klientsky nejpřívětivější životní pojišťovna 2014 získala Generali.

V neživotním pojištění dominovala Česká pojišťovna. Ta vynikla hlavně širokou nabídkou služeb a dobrou dostupností. Nadprůměrně hodnotili analytici i úroveň komunikace jejích zaměstnanců. ČP získala i titul Klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovna 2014.

  • „Letošní vítězové mezi pojišťovnami potvrzují důraz na diverzitu kanálů používaných k navázání a budování vztahu se zákazníky: silná síť poboček a agentů, aktivní bankovní partner, externí zprostředkovatelé, call centra, webové stránky, stále častěji také aplikace pro chytré telefony,“ uvedl partner odpovědný za služby pro pojišťovnictví KPMG ČR Roger Gascoigne.

V samostatné kategorii Bankovní inovátor 2014, kde o vítězi rozhoduje veřejnost, stejně jako loni v on-line hlasování zvítězila Fio banka. Letos to bylo s produktem Fio účet zdarma v 15 měnách. Pojišťovacím inovátorem roku 2014 se stala Allianz pojišťovna, veřejnost zaujal její produkt Garance NEJvyššího plnění.