Češi ve velkém reklamují letní dovolené

Praha – Češi si stále častěji stěžují na letní dovolené. Jen za letošní červen, červenec a srpen jich reklamovali téměř o polovinu více než loni. Klienti si ve většině případů stěžují na služby cestovních kanceláří či hotelů. Reklamace se nejčastěji týkají kvality či dostupnosti jídla, případně zpochybňují počet hvězdiček hotelu. Čechům dodal odvahu nový občanský zákoník. Nově umožňuje nespokojeným výletníkům získat náhradu za zkaženou dovolenou, případně takzvanou náhradu za ztrátu radosti z dovolené. 

Dostali jste hotel dál od moře, než vám cestovka slíbila? Pobíhali po luxusním hotelu švábi? V tom případě můžete dovolenou reklamovat. Ale pozor: Nový občanský zákoník zkrátil lhůtu, ve které je možné reklamaci uplatnit, ze tří měsíců na jeden. V některých případech může klient odstranit vady zájezdu dokonce sám a náhradu nákladů pak žádat po cestovce. Avšak, jak vysoké kompenzace a slevy může žádat, o tom už zákoník mlčí. Definice jsou stále velmi nekonkrétní a dokud v některé z reklamací nerozhodne soud, dostat od cestovní kanceláře peníze zpět snazší rozhodně nebude. 

Kvalitu hotelu nezaručí ani hvězdičky. Hoteliéři si jich mohou dát, kolik sami chtějí, a tak by turisté měli při výběru sami zvážit celkovou úroveň dané země. Ani cestovní kancelář jim v tom totiž nemusí poradit dobře.