České e-shopy jsou atraktivní pro investory, daří se i srovnávačům cen

Praha – Společnosti Intel Capital, MCI a soukromý investor Ondřej Tomek oznámili investici ve výši čtvrt miliardy korun do internetového obchodu Mall.cz. Nové peníze mají pomoci obchodu také v expanzi na nové trhy. Tím ale pohyb na scéně tuzemských e-shopů nekončí. Investoři se zaměřili také na weby, kde si lidé hledají nejnižší ceny na internetu.

Český on-line trh láká nové investory. V internetových obchodech se totiž jen letos utratí přibližně 30 miliard korun a velcí hráči chtějí ještě posilovat. Typickým případem je Mall.cz, který bude díky novým penězům investovat do technologií a otevře nové pobočky v zahraničí. „V Evropě, po Velké Británii, nakupují Češi poměrově nejvíc a trh roste minimálně o deset procent ročně. U nás i v zahraničí, a to krize nekrize,“ vysvětlil ředitel Mall.cz Ondřej Fryc.

Investoři se zaměřili na weby, kde si lidé hledají nejnižší ceny na internetu. Například na čtyřicetipalcové televizi lze ušetřit až pět tisíc, pokud si zákazník před nákupem na internetu projede obchody pomocí srovnávače cen. Služby jako Heureka, Jyxo, Srovnáme.cz nebo Hyperzboží.cz začínají být i kvůli svému potenciálu zajímavé i pro české investory. Mezi velkými světovými srovnávači cen pak dominují Froogle, Bizrate nebo BestBuy.

Příležitosti na českém internetu (zdroj: ČT24)

„Cenové srovnávače v zahraničí jsou mnohem více využívány než srovnávače v České republice, takže zde vidím velký prostor pro růst,“ říká investor Martin Kasa. Popularita srovnávačů přitom roste, a jen loni se díky nim na českém webu uskutečnily obchody za necelé dvě miliardy. I proto vstoupil Martin Kasa, zakladatel stejnojmenného internetového obchodu, do srovnávače Srovnáme.cz. Výši investice nezveřejnil, ale bude závislá na dalším fungování webu.

Patrick Zandl, šéfredaktor portálu Lupa.cz:

„Srovnávače jsou jistý byznys, protože je to něco, co běží s relativně malými náklady. Pokud si pořídíte technologii a máte návštěvnost, tak koncové shopy vám platí za prokliknutí, čili jste víceméně bez rizika.“

V Česku se vyhledávání nejnižších cen na speciálních webech teprve rozjíždí. Podle expertů je na tuzemském trhu prostor pro desítku takových projektů. I proto dostaly tento týden nové majitele hned dva české srovnávače. Sbírku svých webů rozšířil i provozovatel největšího tuzemského inzertního serveru Hyperinzerce.cz. Společnost Hypermedia koupila hned dva weby - srovnávač cen Hyperzboží.cz a Hyperslevy.cz, což je web pro hromadné nakupování se slevou.

„Řádově je to transakce v řádu několika milionů korun, takže je pro nás velmi výhodná. Co se týče těch projektů, tak pro nás byly zajímavé hlavně z toho důvodu, že ten trend je poměrně veliký v celé oblasti. Návštěvnost serverů roste ve stovkách procent,“ vysvětluje Petr Beneš, výkonný ředitel společnosti HyperMedia. Jeho firma ale s nákupy nekončí. Ještě do konce roku by chtěli koupit dalších šest internetových projektů. Český on-line trh je totiž lákavý a letos se v obchodech utratí přibližně 30 miliard korun.

  • Srovnávač Heureka autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/20/1936/193532.jpg
  • Srovname.cz autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/20/1936/193534.jpg
  • Hyperslevy.cz autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/20/1936/193535.jpg