ČSA rozšíří seznam destinací

Praha - České aerolinie (ČSA), které byly ještě předloni ve ztrátě, se nyní nebojí riskovat a zavádějí sedm nových linek. Nově by se měli cestující využívající služeb českého národního dopravce dostat přímo do Štrasburku, Marseille, a také do některých východních destinací. Letní letový řád začíná platit od 30. března.

Do Marseille dnes ČSA létají nepřímo přes Barcelonu. Díky novým letadlům společnost zavede dva přímé lety z Prahy do Barcelony a z Prahy do Marseille. Další nové lety míří na východ. Cestující se dostanou přímo do syrského Damašku, Heraklionu na Krétě, největšího kazašského města Almaty, ruského Rostova na Donu a gruzínského hlavního města Tbilisi. Nové trasy jsou určeny především pro obchodní cestující, kteří létají častěji, než obyčejní turisté.

„ČSA jsou dnes ve stavu, kdy si mohou dovolit zdravé obchodní riziko a Almata přesně tohle reprezentuje. Je tam potenciál velkých výnosů. Co se týče linek do Řecka, tam máme situaci velmi dobře zmapovanou, protože jsme tam létali chartery a teď přidáváme naši vlastní linku pro individuální cestující,“ vysvětlil pohnutky společnosti viceprezident pro marketing Petr Pištělák.

Kromě nových destinací posílí ČSA také stávající spojení. Jde například o lety do Osla, Milána, Stockholmu, Stuttgartu a nebo do Žiliny. „Důvodem rozšíření služby do Žiliny je provoz a výstavba továrny KIA. Ukazuje se nám tam velké množství obchodních cestujících. Tímto způsobem posuzujeme všechny ostatní linky po Evropě, kde se nám počet cestujících potenciálně zvedá, tam zahušťujeme,“ dodává Pištělák.

V neposlední řadě rozšiřují ČSA takzvanou codesharovou spolupráci, tedy systém pronajímání sedaček v letadlech jiných společností. Zatím takto nabízely letenky do osmdesáti míst, a to hlavně na dálkových linkách. V současnosti jsou před dohodou s tchajvanskou China Airlines, díky čemuž se čeští cestující snadno dostanou do hlavního města ostrova Tchaj-peje.

ČSA vykázaly loni poprvé po dvou letech v červených číslech zisk 111 milionů korun. V roce 2005 se společnost propadla do téměř půlmiliardové ztráty a o rok později byla ještě v minusu bezmála 400 milionů. Flotila Českých aerolinií čítá dohromady 50 strojů určených převážně pro lety na krátké a střední vzdálenosti. V létě bude v nabídce společnosti 70 destinací.