Vykolejený vlak zpomaloval provoz na koridoru dva dny

Kolín - Po dvou dnech od úterní nehody nákladního vlaku byla plně zprůjezdněna hlavní trať Praha – Pardubice. Až vpodvečer byla otevřena druhá kolej mezi Kolínem a Zábořím nad Labem. Nákladní vlak ji poškodil, dálkové vlaky byly potom vedeny pouze po jedné koleji a regionální vlaky byly vesměs zrušeny a mezi Kolínem a Zábořím je nahradily autobusy.

Nehoda se stala v úterý večer po jedenácté hodině. Vlak odjížděl z Kolína po trati na Kutnou Horu. Před napojením na hlavní tah Praha - Pardubice měl podle náměstka generálního inspektora Drážní inspekce Jana Kučery návěstidlo v poloze „Stůj“, protože po něm přijížděl další vlak od Záboří. Nákladní vlak ale návěstidlo minul a vykolejil. Škoda na trati a vozidlech byla vyčíslena na 1,2 milionu korun.

Příčiny nehody se vyšetřují. Kučera uvedl, že zřejmě půjde o chybu člověka, vyloučit se ale nedá ani selhání techniky. Podle hasičů, kteří ve středu na místě zasahovali, lokomotivu nezastavila ani výkolejka, která byla přišroubovaná na jedné kolejnici, a zastavila se až o několik desítek metrů dál v hromadě sněhu a pražců. Překážku nezdolal až třetí vůz, který všemi nápravami vykolejil a další se naskládaly přes něj.

Čtvrtý vůz plný uhlí, který vážil zhruba 80 tun, smetl stožár trakčního vedení pardubické tratě a zasáhl do jejího průjezdného profilu, což bylo hlavní příčinou omezení provozu. Navíc se ho drážním technikům během středy nedařilo odstranit, nepomohl ani tank, ani stodvacetitunový speciální jeřáb povolaný z Prahy.

Během dne se stala také další z dlouhé řady lednových nehod na přejezdech. Auto vjelo pod vlak mezi Slavonicemi a Dačicemi na trati z Kostelce u Jihlavy do Slavonic.