Z Chomutova do Vejprt nejezdí vlaky kvůli poruše soukromé výhybky

Praha – Po krušnohorské trati mezi Chomutovem a Vejprty již druhý týden nejezdí vlaky. Ve stanici Měděnec se totiž porouchala výhybka, která spolu s přilehlou vlečkou patří soukromé firmě. Ta je zřejmě v likvidaci a nemá se k opravě infrastruktury. Situací se zabývá Drážní úřad, který zatím bezvýsledně hledá možnost, jak dosáhnout opravy rozbité výhybky. Kvůli poruše musí místo víkendových osobních vlaků, které jako jediné po trati jezdí, jezdit v úseku Křimov–Vejprty náhradní autobusy. České dráhy za ně již utratily asi 60 tisíc korun.

Ve vlastnictví soukromé firmy je z celé trati Chomutov–Vejprty pouze zhruba desetimetrový úsek v okolí výhybky, zbytek patří státní Správě železniční dopravní cesty. Ta ale tedy na problematickou výhybku nemůže sáhnout. „Nemůžeme to opravit, protože jde o soukromý majetek,“ uvedl Pavel Halla, mluvčí SŽDC. Za normálních okolností by byla výhybka opravena za tři dny. Podle mluvčího jsou podobných výhybek v soukromém vlastnictví stovky, firmy se však o ně starají.

Ke spolupráci by tak měl firmu přimět Drážní úřad, zatím se mu to ale nedaří. „Výhybka patří nějaké privátní společnosti, která fakticky téměř nereaguje, nespolupracuje,“ uvedl šéf Drážního úřadu Pavel Kodym. Úřad se problémem zabývá. „Budeme muset vymyslet nějaké právní řešení,“ dodal Kodym. Na řešení, se kterým přijde Drážní úřad, čeká i SŽDC. Podle Hally je zmíněná vlečka nepoužívaná, takže výhybku by mohla snadno nahradit rovná kolejnice.

Železnice po hřebenech Krušných hor je hojně využívána turisty, kteří obdivují místní krajinu. Provoz na trati zajišťují České dráhy ve spolupráci s německým partnerem Erzgebirgsbahn. Většinou po ní jezdí moderní motorové vlaky Desiro od firmy Siemens. Vlaky zajíždějí až do Saské Kamenice a Lipska.