Středočeský kraj a Kladno chtějí, aby výluka trati v Dejvicích začala až v létě

Praha – Středočeskému kraji a městu Kladnu se nelíbí plánovaná tříměsíční výluka na železniční trati 120 z Kladna do Prahy, kvůli které budou od dubna vlaky končit již ve Veleslavíně a dále do centra budou muset cestující pokračovat tramvají. Krajský úřad i kladenský magistrát se bojí, jaký dopad bude mít omezení na lidi dojíždějící z Kladna do Prahy za prací. Středočeský hejtman David Rath a kladenský primátor Dan Jiránek proto chtějí požádat pražského primátora Pavla Béma, aby zajistil, že výluka proběhne až v létě. Trať z Veleslavína do Buben má být uzavřena kvůli rekonstrukci mostu přes trať u dejvického nádraží.

„Odsunutím termínu by se zmírnil dopad celého omezení. Proto hejtman doufá, že žádosti o součinnost pražský magistrát vyhoví,“ uvedla mluvčí středočeského krajského úřadu Berill Maschkeová.

Vedení kladenského magistrátu je vyhlídkou na jarní výluku rovněž znepokojeno. Primátoru Jiránkovi vadí také to, že s vedením města nikdo termín výluky neprojednal. „Požadujeme, aby výluka byla v letních měsících, protože si neumíme představit, pokud nebude slušná náhradní doprava, jakým způsobem by se lidé, kteří pracují v centru, dostali do práce, aniž bychom zatěžovali silnice,“ upozornil primátor.

Během dřívějších výluk jezdily rychlíky z Hostivic odklonem přes tzv. Pražský semmering na Wilsonovo nádraží, trať z Hostivic na Smíchov je ale nyní ve velmi špatném stavu.

Mascheková připomněla, že prioritou kraje je i výstavba nové rychlodráhy z Prahy do Kladna. Tímto projektem by se mělo zrychlit a usnadnit cestování do Prahy a zpět všem lidem z hustě osídleného kladenského regionu. Druhým dopisem se proto Rath obrátil na ministra dopravy Petra Bendla (ODS), v němž ho žádá, aby tento záměr označil za prioritní v rámci výstavby dopravní infrastruktury v České republice. Mluvčí Bendlova úřadu Martin Kupka ovšem již dříve řekl, že urychlení výstavby kladenské rychlodráhy je i prioritou ministra.