Plánuje se tramvaj z centra na Jižní Město

Praha - Obyvatelé Jižního Města by v budoucnu kromě metra mohli do centra jezdit tramvají. Radnice Prahy 11 uvažuje o trati na Opatov. Informoval předseda dopravní komise Prahy 11 Jan Šurovský. Novému spojení se nebrání ani Dopravní podnik hlavního města Prahy.

„Jsme v prvopočátcích, souvisí to s návrhem nového územního plánu,“ uvedl Šurovský. Tramvaj by mohla vést z Jižního Města přes Spořilov a Bohdalec do Vršovic. Není vyloučené, že by lidé mohli cestovat z Opatova až na Želivského, kde by linka navazovala na velmi dobré spojení na Ohradu, Palmovku, do Libně nebo Kobylis.

„Dosavadní autobusová doprava, byť máme metro jako páteřní sít, je nedostatečná,“ řekl Šurovský. Přes Jižní Město podle něj totiž jezdí ze Středočeského kraje velké množství aut, které míří hlavně do Hostivaře nebo na Spořilov. V okolí se také staví další domy.

„Zatím není nic jistého,“ řekl mluvčí dopravního podniku Ondřej Pečený. V současnosti podnik zjišťuje, jestli je zavedení tramvaje realizovatelné, postup je podle Pečeného pozvolný. „Myslíme si, že by to mohlo být zajímavé, především ten kolmý směr na trasu metra C, kde to protáhnout v ose Opatov, Spořilov, Bohdalec,“ uvedl.

Dopravní komise Prahy 11 chce, aby možnost tramvajového spojení byla prověřena studií, případně tento námět byl zanesen do územního plánu. „Určitě se studijnímu prověření nebudeme bránit, to je užitečné,“ sdělil radní Radovan Šteiner. Územní plán podle něj ale s tratí nepočítá.

Podle Šurovského magistrát v současnosti do rozvoje tramvajových tratí moc peněz nedává. V letošním roce se stavbou nových kolejí městský rozpočet dokonce vůbec nepočítá. Dopravní podnik obdrží peníze jen na nákup nových vozů, a to 420 milionů korun. Minulý rok na tom byla tramvajová doprava lépe. Na trať na Štefánikově mostě a v Letenském tunelu dal magistrát 84,2 milionu korun, trať Laurová a Radlická dostala 120 milionů korun. Dalších 454 milionů korun putovalo na modernizaci tramvají, 820 milionů korun na nákup nových vozů.

Stát podle Šurovského připívá na pražské tramvajové tratě pouze symbolicky, malé zapojení státu je podle něj také kritizováno. Další možností je podle Šurovského využití evropských fondů. Z operačního programu Konkurenceschopnost by se mohla například financovat trať do Radlic.

Vydáno pod